شناسهٔ خبر: 32346553 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 پورعلي‌گنجي در پرسپوليس؟

فعلا ممکن نيست

مرتضي پورعلي‌گنجي که از گزينه‌هاي مورد علاقه برانکو براي خط دفاعي پرسپوليس بوده است قصد بازگشت به ليگ ايران را ندارد.اين مدافع ملي‌پوش که فصل گذشته در السد قطر حضور داشت در سال منتهي به جام جهاني راهي تيم اروپايي يوپن بلژيک شد که مالکان اين باشگاه هم قطري هستند و عامل انتقال او بودند.

پورعلي‌گنجي نيم فصل به قطر برگشت و راهي العربي شد و با قراردادي 5/3 ساله تبديل به يکي از گران قيمت ترين بازيکنان آسيايي ليگ ستارگان قطر شد.با وجود صحبت‌هايي که در خصوص علاقه پورعلي گنجي به پرسپوليس مطرح شده، تفاوت فاحش رقم پرداختي در قطر و ايران و قرارداد 5/3 ساله باعث مي شود او فعلا به ليگ ايران فکر نکند.

تاييد فيفا

شکايت کي‌روش به دست مان رسيده

فدراسيون جهاني فوتبال تاييد کرد که شکايت کارلوس کي‌روش از فدراسيون فوتبال ايران به خاطر عدم دريافت مطالباتش واصل شده است.کارلوس کي روش از مدت زمان فعاليتش در تيم ملي فوتبال ايران حدود 900 هزار دلار از فدراسيون ايران طلبکار است و خودش مدعي شد از ايران به فيفا شکايت کرده است.

مسئولان فدراسيون فوتبال هم اعلام کردند به خاطر مشکلات بانکي قادر به پرداخت پول کي روش نبوده اند و اين پول را به کنفدراسيون فوتبال آسيا داده اند تا به دست کي روش برساند. هرچند سند مربوط به اين موضوع تا به امروز منتشر نشده تا ادعاي فدراسيون تأييد شود.البته مسئولان فدراسيون ايران در روزهاي گذشته تاکيد کرده اند که چيزي از سوي فيفا در ارتباط با شکايت کي روش به آنها اعلام نشده است.

اين در حالي است که شکايت سرمربي پيشين تيم ملي به فيفا واصل شده است.«آسوشيتد پرس» در اين خصوص خبري منتشر کرد و نوشت: «نمايندگان کي روش به آسوشيتدپرس گفتند که موکلان او شکايتي را در ارتباط با حقوق 6 ماه آخر کار کي روش از فدراسيون فوتبال ايران به فيفا داده اند. کي روش بعد از جام جهاني 2018، قرارداد نهايي خود را با ايران تا پايان جام ملت‌هاي آسيا امضا کرد.»

اين خبرگزاري که گويا مکاتباتي هم با فدراسيون جهاني فوتبال انجام داده، در ادامه آورده است: «فيفا تأييد کرد که روز سه شنبه شکايتي از کي روش از فدراسيون فوتبال ايران در خصوص قراردادش دريافت کرده است»

تمديد قرارداد سنگربان روخي بلانکو

تا 2023 با اوبلاک!

دروازه‌بان اسلوونيايي روخي بلانکو تا چهار سال ديگر به اين تيم متعهد شد.باشگاه اتلتيکومادريد از بابت حفظ سنگربان پرطرفدارش، يان اوبلاک مطمئن شد. اين باشگاه قرارداد سنگربان اسلوونيايي خود را که تا سال 2021 اعتبار داشت، براي دو سال ديگر تمديد کرد و به اين ترتيب او تا سال 2023 به قرمزوسفيدپوشان شهر مادريد متعهد شد.

اتلتيکومادريد علاوه بر تمديد قرارداد اوبلاک، جذب او براي ساير باشگاه‌ها را سخت‌تر کرد چرا که غرامت فسخ قرارداد او را به 120 ميليون يورو افزايش داد.اوبلاک در 4 فصل حضورش در اتلتيکومادريد 203 بار از سنگر اين تيم محافظت کرده و در آنها 132 گل خورده و 115 بار هم کلين‌شيت کرده است. او در اين مدت سه بار برنده جايزه زامورا به عنوان بهترين دروازه‌بان فصل لاليگا با کمترين گل خورده شده است.

پس از آنتوان گريزمان، اوبلاک دومين بازيکن بزرگي است که اتلتيکومادريد توانسته او را براي ماندن در واندامتروپوليتانو متقاعد کند.

معرفي پردرآمدترين «به درد نخورهاي»ليگ جزيره

در ليگ برتر فوتبال انگليس بازيکنان هستند که با وجود نداشتن نقش پررنگ در عملکرد و دستاوردهاي تيم‌شان، درآمد‌هاي هنگفتي به جيب مي‌زنند و از استراحت روي نيمکت لذت مي‌برند.الکسيس سانچس، مهاجم شيليايي منچستريونايتد با وجود فصل کم فروغي که داشته هنوز پردرآمدترين بازيکن اين تيم است. شايد قابل باور نباشد اما سانچس در اين فصل صرفاً از نشستن روي نيمکت شياطين سرخ 5 ميليون پوند درآمد داشته است. اين بازيکن 30 ساله که حقوقش 505 هزار پوند در هفته است، از ماه ژانويه 2018 که از آرسنال به شياطين سرخ پيوست، روزهاي کم فروغي را در اولدترافورد تجربه کرده است.

سانچس در تمام 41 بازي‌اش در تمام رقابت‌هاي براي منچستريونايتد تنها 5 گل زده است و گفته مي‌شود که تابستان امسال از اين تيم جدا مي‌شود و يوونتوس يکي از تيم‌هايي است که به جذب او تمايل دارد. سانچس در اين فصل ليگ برتر تنها هشت بار در 17 بازي‌اش بازيکن ترکيب اصلي بوده است و تمام کاري که در اين بازي‌ها انجام داده، سه پاس گل بوده است.

طبق آمارهاي سايت Bwin سانچس در اين فصل 917 دقيقه نيمکت‌نشين بوده است که با توجه به حقوقش، هر دقيقه نيمکت‌نشيني براي او 5 هزار و 323 پوند و در مجموع 4 ميليون و 881 هزار و 14 پوند درآمد داشته است. به اين ترتيب سانچس در صدر جدول رده‌بندي پردرآمدترين نيمکت‌نشينان ليگ برتر انگليس قرار مي‌گيرد.

در جايگاه دوم اين رده‌بندي دانيل استوريج مهاجم انگليسي تيم فوتبال ليورپول قرار دارد که 2 هزار و 353 دقيقه روي نيمکت‌نشين بوده است؛ بيشتر از هر بازيکن ديگري در ليگ برتر انگليس. او به ازاي اين ميزان نيمکت‌نشيني 4 ميليون و 646 هزار و 207 يورو درآمد داشته است.

رياض محرز هافبک و نيکلاس اوتامندي مدافع نيمکت‌نشين منچسترسيتي به ترتيب در رده‌هاي سوم و چهارم اين رده‌بندي قرار گرفته‌اند و به ترتيب 4 ميليون و 411 هزار و 53 پوند و 3 ميليون و 776 هزار و 832 پوند درآمد داشته‌اند. مسعود اوزيل، هافبک آلماني آرسنال هم که از اواسط فصل جاري به نيمکت تبعيد شده است، فهرست 5 نفره صدرنشينان را کامل مي‌کند چرا که او 3 ميليون و 332 هزار و 77 پوند حقوق مي‌گيرد.

ششمين نيمکت‌نشين ليگ برتر انگليس اوليويه ژيرو، مهاجم فرانسوي چلسي است که همچنان دومين گزينه مائوريتزيو ساري براي پوشش نوک خط حمله تيم است اما درآمدي 3 ميليون و 54 هزار و 474 پوندي داشته است. زوج منچستريونايتدي خوان ماتا و فرد هم به ترتيب هفتم و هشتم هستند و با مکس ميِر هافبک کريستال پالاس و آدام لالانا، بازيکن محبوب طرفداران ليورپول، ليست 10 نفره پردرآمدترين بازيکن نيمکت‌نشين ليگ برتر انگليس کامل مي‌شود.

نظر شما