شناسهٔ خبر: 32346436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

میانگین بارندگی در استان کرمانشاه به 750 میلی متر رسید

علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 351 میلی متر بارندگی بود 114 درصد و

صاحب‌خبر - علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 351 میلی متر بارندگی بود 114 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 89 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه درسال زراعی جاری میانگین بارش باران در 2 منطقه به بالای یک هزار میلی متر رسیده است، گفت: پاوه یک هزار و 385 میلی متر و گواور نیز یک هزار و 18 میلی متر بارش را تجربه کرده اند تا پر باران ترین شهرهای استان باشند.
زوراوند خاطرنشان کرد: جوانرود با 960 میلی متر، گیلانغرب با 888 میلی متر و کرندغرب نیز با 882 میلی متر بارش در رتبه های سوم تا پنجم پربارش ترین نقاط استان قرار دارند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از سومار با 415 میلی متر بارش، سنقروکلیایی 488 میلی متر و کوزران با 574 میلی متر بارندگی به عنوان کم بارش ترین نقاط استان یاد کرد.
وی در خصوص بارندگی های شهر کرمانشاه نیز گفت: از اول مهر سال گذشته تا 28 فروردین امسال 670 میلی متر باران در مرکز استان باریده که نسبت به سال قبل که 228 میلی متر بوده 195 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 85 درصد رشد داشته است.
زوراوند همچنین به استقرار سامانه ناپایدار در جو استان اشاره کرد و گفت: این سامانه به تدریج از امشب (چهارشنبه) تا پایان روز جمعه سبب بارش باران و همچنین وزش باد و رعد و برق خواهد شد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه یادآوری کرد: بارش طی ساعاتی از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) تا ظهر جمعه و بخصوص در نواحی شرقی مانند کنگاور، صحنه، هرسین، نیمه جنوبی مانند گیلانغرب و سرپل ذهاب و نواحی مرکزی مانند کرمانشاه، دالاهو و بخش هایی از اسلام آبادغرب نمود بیشتری دارد.
وی همچنین گفت: وزش باد را نیز در این مناطق و بخصوص نواحی شرقی استان شاهد خواهیم بود به گونه ای که سرعت باد ممکن است در برخی از این مناطق به 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
زوراوند در پایان و با بیان اینکه طی 2 روز پایانی هفته بین 2 تا سه درجه از دمای روزانه هوا و یک درجه از دمای شبانه کاسته می شود، گفت: امشب دمای شهر کرمانشاه در خنک ترین حالت به هشت درجه بالای صفر و فردا نیز در گرمترین حالت دمای هوای روزانه با 2 درجه کاهش نسبت به امروز به 19 درجه بالای صفر خواهد رسید.
7458/8066
انتهای پیام

نظر شما