شناسهٔ خبر: 32346427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتصاب جوانان در بخش هاي مديريتي را ادامه مي دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به انتصاب 570 نفر از جوانان و زنان در استان طي يک سال و شش ماه اخير، از ادامه اين رويکرد با جديتي همچون گذشته خبر داد.

به گزارش ايرنا، مصطفي سالاري عصر چهارشنبه در نشست هم انديشي با جوانان استان در رشت افزود: بکارگيري انتصاب هاي انجام شده را کافي نمي دانم و از جوانان و بانوان در مناصب مختلف استفاده خواهيم کرد.
وي تصريح کرد: هم اکنون دو فرماندار زير 40 سال و در انتصاب بخشداران نيز از جوانان استفاده شده است؛ ضمن اينکه در حوزه بانوان هم تاکيد شده يکي از معاونان فرماندار و يا بخشداران از بانوان باشد.
وي ادامه داد: اين درد است جواناني که تعالي جامعه شان را هدف گذاري مي کنند، در مسائل معيشتي و اشتغال متوقف شوند؛ اين توقف ناشي از قصور آنان نيست بلکه ناشي از مسائلي است که گريبانگيرشان شده که اميدواريم با کمک خودشان در حل آنها گام هاي جدي برداريم.
سالاري خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين کارهايي که بايستي براي بهره برداري بهتر از ظرفيت هاي استان ، اشتغال ، درآمدزايي و توسعه اقتصادي و اجتماعي و بهره وري نيروي کار در دستگاه هاي اجرايي به آن سمت حرکت کنيم ، نظارت مردم بر دولت است.
وي تصريح کرد: سازو کاري بايد ايجاد کنيم که مردم بتوانند نظراتشان را منسجم ارائه و دستگاه ها نيز الزام به پاسخگويي داشته باشند که در همين رابطه شيوه نامه اي را تدوين کرديم که بزودي ابلاغ خواهيم کرد و سمن ها حد واسط بين مردم و دستگاه ها شوند.
سالاري افزود: طرح نظارت مردم از طريق سازمان هاي مردم نهاد در هفته هاي آينده انجام خواهد شد که پاسخگويي دستگاه ها از طريق فضاي مجازي باشد.
وي با بيان اينکه نظارت بر بخش هاي دولتي از طريق سمن ها ، تشکل هاي صنفي و رسانه ها مي تواند انجام شود ، گفت: نظارت بخش دولتي بر دولتي محدود و نظارت مردم بر بخش دولتي موثرتر است و فضا بايستي به گونه اي باشد که شهروندان نظراتشان را رسا بگويند و انتقادها با مخاطبان واقعي مشخص باشد تا الزامي براي پاسخگويي بوجود آيد.
** اقدامات خوبي براي استفاده از ظرفيت هاي استان انجام شده
استاندار گيلان با اشاره به تعيين 14 محور براي استفاده از ظرفيت هاي استان گفت: اولويت هاي ما با توجه به مزيت هاي استان کشاورزي ، گردشگري و تجارت و بعد از اين موضوعات صنعت است.
وي با اشاره به بخش تجارت با کشورهاي حوزه درياي خزر گفت: تجارت يکي از اولويت هاي استان است که در سال 97 نسبت به سال 96 ، 60 درصد رشد داشته ايم و مي توانيم از ظرفيت کشورهاي حوزه درياي خزر نيز استفاده کنيم.
سالاري به اقدامات انجام شده در حوزه زير ساخت ها نيز اشاره و راه اندازي راه آهن رشت - قزوين، احداث چندين بيمارستان و اتصال راه آهن آستارا به جمهوري آذربايجان را از جمله اين پروژه ها عنوان کرد.
وي با ياداوري اينکه 700 نقطه را براي ساماندهي آب بندان ها فقط براي امسال طراحي کرده ايم ، خاطر نشان کرد: علاوه بر ذخيره سازي آب مورد نياز کشاورزي، مي توان از آن به عنوان کانون اشتغالزا ، درآمدزا و گردشگري استفاده کرد.
سالاري گفت: گيل پارک ها را در مجاور جاده هاي اصلي ، فرعي و حاشيه اي امسال عملياتي خواهيم کرد؛ ضمن اينکه بوم گردي نيز از برنامه هايي است که براي جلوگيري از تخريب محيط زيست و درآمدزايي براي مردم در حال اجراست .
وي تصريح کرد: براي بوم گردي روستاييان مي توانند در محيط هاي طرح هادي روستا تاسيساتي بسازند که در همين زمينه تفاهم نامه با فني و حرفه اي کشور در جهت گردشگري روستايي منعقد کرده ايم که در مرحله اول، چهار ميليارد تومان براي آن در نظر گرفته يم .
وي گردشگري دريايي و احياي صنعت ابريشم را نيز از جمله برنامه ها در جهت رونق اقتصادي استان عنوان کرد.
سالاري از برگزاري جلسه ماهانه با جوانان خبر داد و گفت: از طريق مجمع مشورتي جوانان مي توان شايسته گزيني را انجام داد؛ در هر شهرستان يک مجمع مشورتي جوان بايستي راه اندازي شود.
استاندار گيلان با تاکيد براينکه با تبعيض از هر نوعي مخالفم، تصريح کرد: در ارتقاء، اشتغال و در همه زمينه ها با تبعيض مخالفم و در جايي ببينم برخورد مي کنم اما ممکن است بدليل اينکه نبايد هتک حيثيت افراد صورت گيرد، اين برخوردها رسانه اي نشوند ولي بايستي جلوي اشتباهات را گرفت.
وي افزود: اگر تبعيض را بپذيريم روز به روز بدنه کارشناسي دستگاه هاي اجرايي ضعيف تر خواهد شد و در ادامه ، کارکرد آن سازمان بدون اثربخش و با هدر رفت بودجه عمومي خواهد بود.
استاندار گيلان خاطر نشان کرد : براي اصلاح امور فارغ از مسائل سياسي، تهمت ها و انتقادها پذيرفته مي شود و ما براي نظارت مردم آمادگي کامل داريم و از انتقادها استقبال مي کنيم.
امروز مصادف با ولادت حضرت علي اکبر(ع) و روز جوان نامگذاري شده است.
7296/2007
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما