شناسهٔ خبر: 32346423 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سینماگران، دانش آموزان سیل زده شیراز را به تماشای فیلم دعوت کردند

شیراز-ایرنا- سیل در ششم فروردین‌ماه محله سعدی شیراز را درنوردید اما دل‌های بسیاری را به هم نزدیک‌ کرد و موجی از همدلی را در میان همه اقشار جامعه پدید آورد، یکی از این جلوه های همدلی، دعوت سینماگران از 500 دانش آموز شهرک سعدی برای تماشای فیلم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فریال بهزاد و غلامرضا آزادی، زوج فیلمساز مطرح حوزه کودک و نوجوان به دعوت مهگان فرهنگ، آموزگار و فعال حوزه سینمای کودکان و نوجوانان در شیراز در رویدادی هنری با هدف تزریق روح شادی و نشاط در بین کودکان منطقه سیل‌زده‌ سعدی حضور یافتند.
این 2 فیلمساز، نخستین کسانی از میان سینماگران بودند که این دعوت را پذیرفتند و برای شادی کودکان شیرازی قدمی به نیکی برداشتند.
نگارخانه سروناز و هنر شهر آفتاب نیز به عنوان یاریگران و همکاران آنها در این طرح حاضر شدند و با اهدای کتاب و برگزاری کارگاه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان، لحظات خوشی را برای این دانش آموزان رقم زدند.
هماهنگ‌کننده این پویش هنری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 500 دانش‌ آموز مناطق سیل زده شیراز امروز (بیست و هشتم فروردین) به تماشای رایگان فیلم سارا و سندباد به کارگردانی غلامرضا آزادی و تهیه کنندگی فریال بهزاد دعوت شدند.
مهگان فرهنگ ‌افزود: این پویش در حال حاضر بر آن است که همه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرک سعدی را به سینما دعوت کند.
او گفت: این حرکت هنری برای نخستین بار از شیراز آغاز شده است اما به همین امروز محدود نمی‌شود و در هفته‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.
وی، ضمن قدردانی از 2 سینما‌گر نام برده، بیان کرد: در حال رایزنی با دیگر کارگردانان عرصه کودک و نوجوان هستیم تا در هفته‌های آینده در کنار دیگر دانش‌آموزان مناطق‌ آسیب‌دیده از سیل بنشینند.
این هنرمند شیرازی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، رنج و تالمات روحی کودکان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی را کاهش می‌دهد، گفت: فعالان اجتماعی کودک و نوجوان و مراکز فرهنگی هنری شیراز مصمم هستند برنامه‌هایی شاد و تفریحی برای این کودکان برگزار کنند.
سیل روزهای پنجم و ششم فروردین ماه 98 در شیراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم کرد، افزون بر این بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست سیل از دست دادند و به تعدادی از خودروها آسیب وارد شد.
فریال بهزاد، متولد گرگان، دارای مدرک کاردانی فیلمبرداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و کارشناسی تهیه فیلم و برنامه‌های تلویزیونی از دانشگاه بوستون ایالت ماساچوست است.
او از اعضای مجمع عمومی سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان یا سیفژ (Cifej) است. فریال بهزاد نخستین فیلم خود را با نام 'کاکلی' در سال 1368 کارگردانی کرد.
این هنرمند، در ژانر تخیلی و فانتزی نیز برای کودکان فیلمسازی می کند و از آثار مطرح او می‌توان به دره شاپرک‌ها و مرد نامریی (ویژه نوجوانان) اشاره کرد.
7375 /6118

نظر شما