شناسهٔ خبر: 32346396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار گیلان تاکید کرد:

برخورد جدی با تبعیض در ادارات/ طرح نظارت مردم بر دولت به زودی اجرا می شود

سالاری با تاکید بر اینکه از نیروهای جوان در بخش‌های مختلف بهره گرفته شود گفت: تبعیض در ادارات پیگیری و با آن برخورد جدی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مصطفی سالاری» در همایش نخبگان جوان که به مناسبت هفته جوان و میلاد حضرت علی‌اکبر (علیه السلام) امروز(چهارشنبه، ۲۸ فروردین) در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر خواسته‌ها و مطالبات مهم جوانان در حوزه اشتغال و معیشت است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه موفقیت در حوزه اشتغال نیازمند نگاه و گام‌های جدی است گفت: در این بخش گام‌های برداشته شده اما کافی نیست، مطالبه‌گری، انتقاد و پیشنهاد جوانان بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های این قشر را مرتفع می‌کند.

 

سالاری اذعان کرد: افزایش درآمد و توسعه در بخش‌های مختلف و بهره‌وری از نیروی کار و نیروی انسانی جوان در جامعه از مهمترین مقوله‌های است که بایستی مورد توجه باشد.

 

وی از اجرای طرح نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان‌های مردم نهاد خبرداد و تصریح کرد: در این طرح مردم انتقادات، پیشنهادات و مشکلات دستگاه‌ها را عنوان که توسط دستگاه مربوطه پیگیری و حل می‌شود بدین ترتیب نظارت مردم بر دولت بیش از پیش مهیا و زمینه حل مشکلات فراهم می‌شود.

 

سالاری با تاکید بر اینکه گیلان دارای شرایط بسیار مناسب جغرافیایی و آب و هوایی است اضافه کرد: 14محور جدی برای توسعه استان در دست پیگیری است.

 

استاندار گیلان افزود: کشاورزی، گردشگری و تجارت سه مقوله و محور مهم توسعه استان است.

 

وی به محورهای توسعه‌ای استان اشاره و اذعان کرد: تجارت کشورها در حوزه دریایی بسیار حائز اهمیت بوده و در این بخش شاهد رشد 60درصدی بودیم.

 

سالاری با تاکید بر اینکه از حوزه و ظرفیت‌های دریایی می‌توان در بخش توسعه‌ای و اشتغال بهره گرفت خاطرنشان کرد: به حوزه و ظرفیت‌های موجود دریایی باید نگاه اقتصادی شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: توسعه و گستردگی جاده‌ها و بهره‌برداری از قطار و توسعه بیمارستان‌ها و ...از دیگر ظرفیت‌های توسعه‌ای استان شمرده می‌شود.

 

استاندار گیلان به ظرفیت آب‌بندان‌های استان اشاره کرد و گفت: 2هزار آب‌بندان در گیلان شناسایی شده که از این مجموع، امسال 700 آب‌بندان جهت راه‌اندازی سازه‌ها و کلبه‌های شناور و آبزی‌پروری هدف گذاری شده است.

 

وی به ظرفیت روستاها اشاره کرد و افزود: ایجاد 700گیل پارک از دیگر برنامه‌های حوزه گردشگری است که برای روستاهای کنار جاده تعریف شده و با مدیریت و برنامه‌ریزی در این بخش زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار مهیا می‌شود.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از محدوده روستا جهت اشتغالزایی بهره گرفته شود افزود: آموزش گردشگری به روستانشینان با همکاری فنی و حرفه‌ای گیلان در راستای توسعه صنعت گردشگری در دست اجراست.

 

سالاری خاطرنشان کرد: ایجاد اسکله‌های جنگلی و بهره‌گیری از شناگاه‌ها از دیگر ظرفیت‌های توسعه‌ای و رونق اقتصادی استان است.

 

وی تحول در صنعت چای را از دیگر برنامه‌های توسعه ای استان دانست و ادامه داد: 70نقطه شناگاه جهت زیرساخت‌های گردشگری شناسایی شده و هر شناگاه ظرفیت اشتغال 25نفر را دارد.

 

استاندار گیلان به اعتبارات پژوهشی اشاره کرد و گفت: 50 درصد از اعتبارات پژوهشی به رساله‌ها و تحقیقات دانشگاهی پرداخت خواهد شد.

 

سالاری با اشاره به تعامل، همکاری و بهره‌گیری از جوانان افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ماهانه یک جلسه هم اندیشی برای نخبگان جوان  گیلان برگزار می‌شود.

 

 وی اضافه کرد: بهره‌گیری و انتصاب جوانان و بانوان در بخش مدیریتی در استان ادامه خواهد داشت.

 

استاندار گیلان  ادامه داد: تبعیض در بخش‌های مختلف در حوزه جوانان پیگیری و با آن برخورد جدی می‌شود.

نظر شما