شناسهٔ خبر: 32346357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رها سازی آب سد گلستان با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخزن سد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از رهاسازی آب سد گلستان با مقدار ۲۰ متر مکعب ثانیه با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخزن سدگلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: با توجه به فروکش کردن سیلاب و عادی شدن جریان آب رودخانه‌های استان و نیز همزمان با بهره برداری از سیستم انحراف سیلاب دیگچه، با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخازن سد‌های استان، تخلیه آب از سدگلستان از امروز ۹۸/۱/۲۸ آغازشد و تازمان قطع خروجی آب از سرریز وایجاد فضای خالی در مخزن اصلی سد ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین رهاسازی آب از سد کبود وال که از روز‌های گذشته با مقدار ۳ متر مکعب بر ثانیه آغاز شده است، تا خالی شدن ظرفیت سد برای سیلاب‌های احتمالی بعدی ادامه دارد.

نظری هدف از این اقدام را آمادگی برای مدیریت سیلاب‌های آتی با استفاده از حجم مخازن دانست و گفت: رهاسازی آب سد گلستان با مقدار ۲۰ متر مکعب ثانیه آغاز شده و به تدریج افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در پایان افزود: هم استانی‌های عزیز همچنان از نزدیک شدن به مخازن سدها، رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند.


انتهای پیام /گ

رها سازی آب سد گلستان با هدف ایجاد ظرفیت خالی در مخزن سد

برچسب‌ها:

نظر شما