شناسهٔ خبر: 32346314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر اطلاعات در ارومیه؛

نقش محوری روحانیان در گسترش گفتمان ارزشی

معاون وزیر اطلاعات گفت: ارزش‌های اسلامی محور گفتمان دینی و ملی در کشور است و طلاب و روحانیان به عنوان سربازان امام زمان(عج) در ابقای این گفتمان دینی نقش بسزایی دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، همایش تبیین رسالت سربازی امام زمان(عج) ویژه برگزاری همایش تبیین رسالت سربازی امام زمان عجعلما و روحانیان باحضور معاون وزیر اطلاعات در مصلی این ارومیه برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این همایش گفت: طلاب و روحانیان باید در تقویت روحیه معنوی و عبادی خود تلاش کنند تا بدین طریق ارتباط دائمی خود را با امام زمان(عج) حفظ کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: تقید علمی و عملی در روحانیان باید بیش از دیگر مردم باشد چرا که سرباز به مولا و فرمانده خود اقتدا می کند و فرمانده همه ما امام زمان(عج) است.
معاون وزیر اطلاعات نیز در این همایش با اشاره به آینده نگری، درایت و شجاعت رهبر معظم انقلاب اسلامی این ویژگی های معظم له را موجب ترس و وحشت دشمنان و امید و انسجام دوستان دانست و گفت: دشمنان انقلاب همواره همبستگی سیاسی و ملی و موضوع قومیت گرایی را مورد هدف قرار می دهند تا بدین وسیله شکاف اجتماعی و سیاسی در جامعه به وجود آورند.
وی افزود: مردم متحد ایران اسلامی همواره در حوادث مختلف کمک حال و همیار مردم آسیب دیده بودند و در این سیل نیز این همراهی و همدلی وجود دارد.
معاون وزیر اطلاعات تصریح کرد: هویت گرایی باید در راستای معرفی هویت دینی و ملی باشد چرا که در این صورت وجود قومیت های مختلف موجب قوام نظام اسلامی می شود و دشمنان این مهم را نمی خواهند.
معاون وزیر اطلاعات، درخصوص تلاش دشمنان برای فروریختن پایه های نظام اخلاقی در جامعه، گفت: دشمنان وسایل ارتباط جمعی و رسانه ای را وسیله ی برای رسیدن به اهداف شوم و تفرقه آمیز خود قرار داده اند و باید در مقابل این هجمه ها، عکس العمل های فرهنگی مناسب دینی و اسلامی توسط طلاب و علوم دینی اتخاذ شود.
وی افزود: توجه به مساجد و حضور روحانیان در مساجد شهرها و روستاهای دورافتاده کشور و پاسخگویی به مسائل شرعی در این مناطق می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد.
معاون وزیر اطلاعات، همچنین ارتباط هدفمند با مردم و وابسته نبودن مالی حوزه های علمیه به بودجه های دولتی را از نکات مهم در عرصه تبلیغ عنوان کرد.
وی، شناخت جریانات ضد دینی و تبیین وجود فرقه های مختلف ضاله در جامعه و پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی آنان را از وظایف مهم روحانیان در جامعه اسلامی دانست.

نظر شما