شناسهٔ خبر: 32346294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیل در کشور به ۱۵۰۰ مدرسه آسیب زده است/ مشکل اعتباری برای نوسازی و بازسازی نداریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده است و ۸۰ مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر کشور ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دید و ۸۰ مدرسه تخریب شد که هیچ مشکلی در مسیر بازسازی آنها وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از مدارس آسیب دیده سیل اخیر در شیراز، گفت: با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضا‌های آموزشی و پرورشی برای سال ۹۸ اختصاص می‌یابد، خیز بلندی برای مناسب سازی و استاندارد سازی این فضا‌ها برمی داریم.

وی با تاکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضا‌های آموزشی و پرورشی آسیب دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده است و۸۰ مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تأمین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

بطحائی گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند بهره مندیم، چنانچه هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

وی تصریح کرد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم نمائیم تا دانش آموزان ما در مهر ۹۸ در مدارس تازه ساخته شده و باز سازی شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز در صورت تأخیر در آماده سازی این مدارس، امکان فراهم نمودن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهر ماه در فضا‌های موقت همچون کانکس پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده سازی و بازگشایی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر شیراز، بلافاصله پس از تعطیلات نوروز، گفت: با همت و تلاش همکاران عزیزم این آسیب‌ها به سرعت کاهش پیدا کرد، لذا جا دارد به همکاران که با جان و دل و گاهی وقت‌ها با دست خالی این حماسه را رقم زدند خسته نباشید بگویم.
انتهای پیام/م

صحبت های وزیر آموزش و پرورش در شیراز

نظر شما