شناسهٔ خبر: 32346283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: جوانان هدف اصلی برنامه‌های دشمن هستند

R7877/P/S6,71/CT11

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جوانان هدف اصلی برنامه‌های دشمن هستند گفت: این امر همه ما را موظف می‌کند که با برنامه‌ریزی دقیق از رسیدن آنها به این هدف جلوگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با جوانان و نخبگان برگزیده استان گیلان در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: ایام مبارک شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) را به همه مردم به ویژه جوانان حاضر در جمع تبریک می‌گویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حوزویان و دانشگاهیان باید برای رسیدن به اهداف کشور در کنار یکدیگر باشند گفت: دشمنان از گذشته برای جدایی بین قشر دانشگاهی و حوزوی تلاش‌های بسیاری کردند اما خوشبختانه نتوانستند به اهداف خود برسند.

 فلاحتی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد انقلاب ایجاد همبستگی بین حوزه و دانشگاه برای پیشرفت دانش و تعالی انسان‌ها است افزود: دانشگاهیان و حوزویان در طول چهل سال انقلاب اسلامی ایران همواره نشان دادند که برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های مختلف جوانان در عرصه‌های علمی و هنری نشان دهنده تلاش مسئولان در طول 40 سال انقلاب است تصریح کرد: البته همه ما می‌دانیم که پیشرفت‌های کنونی کافی نیست و باید برای رسیدن به شرایط بهتر تلاش بیشتری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان شور و نشاط جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: متخصصان علوم اجتماعی در دنیا در صدد آن هستند که از ظرفیت جوانان به درستی استفاده کنند زیرا جوانی دوران ابتکار و خلاقیت است و مسئولان ما نیز وظیفه دارند که از استعداد جوانان کشور استفاده کنند.

 فلاحتی با تأکید بر این که دانشمندان این سرزمین اکثراً از قشر جوانان بوده‌اند خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ ایران به ما نشان می‌دهد که بسیاری از دانشمندان مانند علامه حلی و شیخ بهایی در دوران جوانی به فتوحات علمی دست پیدا کردند و ضروری است که جوانان ما نیز این نکته را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه بهترین دورانی که انسان می‌تواند با معارف دینی آشنا شود جوانی است تصریح کرد: همه عرفان‌های نوظهور در دنیا برای جذب جوانان تشکیل می‌شوند تا آنان را از مسیر دین خارج سازند؛ جوانان باید با آگاهی و بصیرت در مقابل دشمنان بایستند و تسلیم نقشه‌های شوم آنان نشوند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه انسان فقط در دوران جوانی می‌تواند تهذیب نفس کند گفت: بهترین دورانی که انسان می‌تواند خودش را در آن از رذایل اخلاقی دور کند جوانی است زیرا جوان انگیزه و انرژی لازم برای رسیدن به قله‌های معرفت را دارد و می‌تواند بسیاری از آلودگی‌ها را از خود دور سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: علت گرایش جوانان به احزاب مختلف سیاسی آن است که آنان در این دوران بسیار آرمان‌گرا هستند و از همین رو ضروری است که مسئولان با سعه صدر و بصیرت کافی برای هدایت این گرایش طبیعی جوانان به مسیر درست تلاش کنند. 

 فلاحتی با بیان اینکه نخستین آفتی که جوان با آن مواجه می‌شود کسالت و سستی است خاطرنشان کرد: ممکن است جوان در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود دچار کسالت شود از همین رو امام علی(ع) همواره جوانان را از سستی بر حذر می‌داشتند.

وی با اشاره به اینکه جوانان به سرعت به سمت خوبی و بدی گرایش پیدا می‌کنند تصریح کرد: تسرع گرایش به جریان‌ها و حرکت‌های اجتماعی از ویژگی‌های جوانان است و ضروری است که مسئولان اقدامات لازم برای به انحراف کشیده نشدن جوانان را انجام دهند.

امام جمعه رشت با تاکید بر این نکته که جوانان هدف اصلی برنامه‌ریزی‌های دشمنان هستند افزود: هدف اصلی برنامه‌های شوم دشمنان منحرف ساختن جوانان است و این امر همه ما را موظف می‌کند که با برنامه‌ریزی دقیق از رسیدن آنها به این هدف جلوگیری کنیم.

 فلاحتی با بیان اینکه باید از سیاه نمایی و ناامیدی پرهیز کنیم خاطرنشان کرد: نباید پیشرفت‌های کشور را نادیده بگیریم و واضح و مبرهن است که مطالبات جوانان با وجود تمامی اختلاف نظرها برای ساختن کشور و پیشرفت نظام ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه کشور ما در بحث فرهنگی دچار لجام گسیختگی است گفت: متاسفانه ما برای زیربناهای فکری و فرهنگی کشور به اندازه کافی تلاش نکردیم و رسیدگی به رشد فرهنگی و دینی این ملت ضروری است.

وی با بیان اینکه با وجود همه نارضایتی‌ها به آینده امیدوار است تصریح کرد: افق‌های روشنی در برابر جوانان این مرز و بوم قرار دارد و باید دانست در صورتی می‌توان به قله‌های پیشرفت دست یافت که همگی با وجود اختلاف نظرها در کنار یکدیگر تلاش کنند.

امام جمعه رشت افزایش ارتباط منطقی بین حوزه و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: همواره در جلسات مختلف از مسئولان خواسته‌ام که از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه در جهت پیشرفت کشور به خوبی استفاده کنند و امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما