شناسهٔ خبر: 32346282 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیلاب 16 هزار میلیارد ریال به کشت و صنعت دهخدا خسارت زد

اهواز - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:برآورد اولیه میزان خسارت سیلاب به کشت و صنعت نیشکر دهخدا در خوزستان،16 هزار میلیارد ریال اعلام شده اما با توجه به گستردگی این خسارت این رقم بسیار بیشتر است.

صاحب‌خبر -

برات قبادیان روز چهارشنبه در حاشبه بازدید از شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیل به بیش از 12 هزار هکتار از زمین های این شرکت صدمه وارد کرده ، و تاسیسات و سایت اداری این شرکت نیز دچار خسارت زیادی از سیلاب شده است.
وی گفت: تا سالیان سال زمین های این شرکت به حالت اولیه باز نخواهد گشت.
قبادیان ادامه داد: این شرکت حدود 2 هزار نفر نیروی کار دارد که زندگی و معیشت خانواده این 2 هزار نفر به فعالیت این شرکت مرتبط است.
وی همچنین گفت: جبران خسارت های وارده از سیل تنها از عهده دولت خارج است و همه ارکان نظام باید کمک کنند تا این خسارت ها جبران شود.
قبادیان ادامه داد:برای جبران خسارت های سیل نیاز به بودجه کلانی است ، که پس از فروکش کردن سیلاب در خوزستان باید میزان خسارت به صورت کارشناسی محاسبه شود.
معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سفری 2 روزه برای بازدید از صنایع خسارت دیده خوزستان در سیل اخیر وارد خوزستان شد.
ورود سیلاب به مزارع نیشکر، کارخانه ها و انبار شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در شهرستان اهواز خسارت فراوانی را به بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع نیشکری وارد کرد.
تاکنون 6 کشت و صنعت نیشکر از مجموع هفت کشت و صنعت به زیر آب رفته و بیش از 30 هزار هکتار از مزارع نیشکر دچار آب گرفتگی شده است.
ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع 100 هزارتن شکر خام ، 175 هزارتن شکر سفید و30 تا 38 هزار تن ملاس و فرآورده های آن و 330 هزارتن باگاس است.
7158/ 6037

نظر شما