شناسهٔ خبر: 32346270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار اولین مقام رسمی خارجی با شورای انتقالی سودان

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایتخت سودان با شورای نظامی انتقالی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانوف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور غرب‌آسیا و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور با اعضای شورای انتقالی سودان دیدار کرد.

به گزارش شبکه «روسیا الیوم»، بوگدانوف چهارشنبه (۲۸ فروردین) وارد شهر خارطوم، پایتخت سودان شد و با اعضای شورای نظامی انتقالی سودان از جمله رئیس این شورا «عبدالفتاح برهان» و معاون او، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از اقدام مسکو در به رسمیت شناخت این شورا صورت می‌گیرد. معاون وزیر امور  خارجه روسیه دیروز اعلام کرد که این کشور، مقام‌های جدید در سودان را به رسمیت می‌شناسد و قصد دارد با آن‌ها در تماس و ارتباط باشد.

بوگدانوف گفت‌وگوهای خود با شورای انتقالی سودان را «خوب و مثبت» خواند و گفت که این شورا را در جریان تمایل مسکو برای همکاری مثمر ثمر قرار داده است.

این اولین سفر یک مقام خارجی رسمی به سودان و دیدار او با شورای نظامی انتقالی در این کشور است.

شورای نظامی انتقالی سودان به دنبال برکناری «عمر البشیر»، رئیس جمهوری این کشور از سوی ارتش در ۲۲ فروردین ماه، تشکیل شد.

«عوض بن عوف»، فرمانده ارتش سودان در ابتدا رئیس این شورا بود که با مخالفت جریان‌های سیاسی، مجبور به استعفا شد و «عبدالفتاح برهان»، رئیس بازرسی کل سودان را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

جریان‌ها و احزاب سیاسی سودان، شورای انتقالی و تصمیمات این شورا را مردود می‌دانند و از این شورا که اکثر اعضای آن‌ها فرماندهان نظامی هستند، خواسته‌اند قدرت را به شورای مدنی تحویل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما