شناسهٔ خبر: 32346262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عشایر چاروسا از کوچ زودهنگام به مناطق ییلاقی خودداری کنند

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: عشایر چاروسا از کوچ زودهنگام به مناطق ییلاقی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، جلسه شورای اداری بخش چاروسا با حضور بخشدار، رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه و اعضای شورای اداری بخش در محل بخشداری چاروسا برگزا‌رشد.

محمودی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلادامام زمان (ع) گفت: باتوجه به حجم بالای بارش ها درسطح  بخش چاروسا در نوروز خسارت‌های زیادی به زیرساخت های بخش وارد شد که با تعامل و همکاری ادارات سطح بخش به خوبی مدیریت شد.

بخشدار چاروسا با اشاره به کوچ عشایر به مناطق ییلاقی و ضرورت کنترل زمان کوچ تصریح کرد: امسال سال خوبی از لحاظ بارشی داشتیم و به دلیل فراوانی علوفه و آب در قشلاق عشایر عجله ای برای رفتن به ییلاق نداشته باشند و در زمان تعیین شده کوچ کنند.
 
وی به ضرورت هرچه باشکوه تر برگزارکردن جشن نیمه شعبان اشاره و ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی در سطح شهر و دهیاران و شوراهای اسلامی درسطح روستاها برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

بخشدار چاروسا یادآور شد: حفاظت از منابع طبیعی و گیاهان کمیاب امر بسیار مهمی است و اداره منابع طبیعی اقدامات لازم را برای حفاظت از گونه های گیاهی در معرض انقراض معمول دارد.

آویزش تاکید کرد: عشایر قبل از کوچ هماهنگی لازم را با منابع طبیعی داشته باشند. 

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان در این جلسه خاطرنشان کرد: برای برقراری نظم و امنیت کوچ و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی، عشایر منطقه در تاریخ اعلام شده اقدام به کوچ کنند.

وی اضافه کرد: در زمینه بحث حمل ذغال و هیزم متاسفانه بیشترین کشفیات قاچاق هیزم و ذغال در شهرستان مربوط به چاروسا و دیشموک است که ضمن تشکر از همکاری نزدیک نیروی انتظامی خواستار گشت زنی بیشتر برای جلوگیری از تخریب جنگل های منطقه شد.

آویزش بیان کرد: در حوزه چاروسا و دیشموک در بحث کشت گیاهان دارویی آمادگی کامل برای بذر رایگان گیاهان دارویی به کشاورزان وجود دارد.

انتهای پیام/82021

برچسب‌ها:

نظر شما