شناسهٔ خبر: 32346237 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس آسیب دیده از سیل اخیر شیراز تاکید کرد:

نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل اخیر در اولویت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سید محمد بطحایی در حاشیه بازدید از مدارس آسیب دیده سیل اخیر در شیراز ،گفت: با توجه به همراهی دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سفر با بنده، حجم خسارتی این سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و به لطف خدا و عنایت نمایندگان مجلس و دولت ، با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می یابد ،خیز بلندی برای مناسب سازی و استاندارد سازی این فضاها  برمیداریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضاهای آموشی و پرورشی آسیب دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد .

وی گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش و پرورش کمک کرده اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده اند بهره مندیم، چنانچه هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته اند.

بطحایی گفت: امید است  بتوانیم شرایطی را فراهم نماییم تا دانش آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته شده و باز سازی شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز در صورت تاخیر در آماده سازی این مدارس ، امکان فراهم نمودن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهر ماه در فضا های موقت همچون کانکس   پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به آماده سازی و بازگشایی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر شیراز، بلافاصله  پس از تعطیلات نوروز،گفت : با همت و تلاش همکاران  عزیزم این آسیب ها به سرعت کاهش پیدا کرد، لذا  جا دارد به  همکاران که با جان و دل و گاهی وقت ها با دست خالی این حماسه را رقم زدند خسته نباشید بگویم .

وی یادآور شد: در این سفر علاوه بر بازدید از روند مرمت و بازسازی مدارس آسیب دیده در شیراز،  چند پروژه آموزشی  و پرورشی نیز افتتاح خواهد شد.

نظر شما