شناسهٔ خبر: 32346153 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن «بچه های آفتاب» در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود

تهران-ایرنا-مدیر فرهنگی هنری منطقه 15 پایتخت گفت: جشن بچه های آفتاب به‌ مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) با حضور بیش از یکهزار کودک ایرانی و جبهه مقاومت و کودکان شهدای مدافع حرم در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای خاوران، اسماعیل قضات لو با اشاره به عید نیمه شعبان گفت: این جشن با اجرای عمو روحانی، گروه سرود شهدای افغانستان، گروه تئاتر کودک، مسابقه و پذیرایی روز دوشنبه دوم اردیبهشت از ساعت 10 تا 12 در پردیس تئاتر تهران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.
وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه و عمق بخشیدن به معرفت دینی کودکان و نوجوانان در جشن های نیمه شعبان باید مورد توجه قرار گیرد و با معرفت و آگاهی همراه باشد.
وی با اشاره به حضور خانواده شهدای حریم ولایت در جشن بچه های آفتاب گفت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری فرزندان و خانواده شهدا، اجرای برنامه های تجلیل از خانواده شهدا امری ضروری است.
قضات لو افزود: براین اساس حضور کودکان شهدای مدافع حرم در این برنامه به‌ منظور تجلیل از این غنچه های مقاومت تدارک دیده شده که در آن از کودکان شهدای حریم حضرت زینب(س) یاد کرده و از آنان تجلیل می‌ شود.
*پایتخت در انتظار گل باران کاروان عطر عاشقی
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15 ویژه برنامه «کاروان انتظار» را طی روزهای شنبه و یکشنبه 14و 15 شعبان با مشارکت هیات رزمندگان اسلام در سطح شهر برگزار می کند.
قضات لو در این باره گفت: به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر(عج)، کفی های آذین بندی شده تدارک دیده شده که با اجرای گروه های سرود، تواشیح، تئاتر و مولودی خوانی، به صورت سیار در مسیرهای پرتردد شهر تهران به اجرای برنامه می پردازند.
وی با اشاره به راه اندازی کارناوال گل و شادی افزود: این کارناوال از چهار مسیر؛ امامزاده حسن(ع) تا امامزاده معصوم(ع)، امامزاده علی اکبر(ع) تا امامزاده صالح(ع)، میدان نماز تا شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد جامع بلوار ابوذر تا آستان مقدس سیدملک خاتون(س) به حرکت در می آید.
رئیس فرهنگسرای خاوران، ترویج و اشاعه نشاط معنوی در بین شهروندان، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان و ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را از اهداف این برنامه عنوان کرد.
تهرام/7245//6139

نظر شما