شناسهٔ خبر: 32345974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفیر پاکستان:

گسترش روابط، هدف سفر عمران خان به تهران

سفیر پاکستان در تهران با تأکید بر لزوم افزایش همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور گفت: هدف از سفر هفته آینده نخست وزیر پاکستان به ایران گسترش روابط اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رفعت مسعود در جشنواره فرهنگی پاکستان که به مناسبت روز ملی این کشور بعد از ظهر امروز در گالری غربی برج میلاد افتتاح شد، تصریح کرد: نوروز را به ایرانیان تبریک می گویم گرچه به خاطر وقوع سیل عید سختی بود اما بدانید که هر زمان که قلب مردم ایران به درد بیاید قلب مردم پاکستان نیز درد خواهد کرد، دولت پاکستان کمک های خود را در دو نوبت به ایران ارسال کرده و آماده ایم تا هر زمان که یاری بخواهید در کنار مردم ایران باشیم.

وی با اشاره به روز ملی پاکستان و برپایی جشنواره فرهنگی این کشور در تهران افزود: امروز پاکستان به تهران آمده و مردم ایران می توانند در این سه روز؛ هنر، غذا، موسیقی و فرهنگ پاکستان را در این نمایشگاه ببینند.
رفعت مسعود در ادامه به همزمانی جشن نوروز ایران و جشن بهاران پاکستان در فروردین اشاره کرد و گفت: این رویداد مشترک حاکی از اشتراکات فرهنگی قوی و تاریخی دو کشور است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ظرفیت های بسیاری در عرصه سیاسی، اقتصادی، دفاعی دارند و همچنین دارای مشترکات فرهنگی بسیاری هستند لذا مانند خانواده ای هستیم که دارای مرزهای مشترکی با یکدیگر می باشیم گرچه ممکن است گاهی روابط در خانواده ای هم بالا و پایین شود اما قلب های مردم دو کشور با یکدیگر پیوند خورده است.
سفیر پاکستان در تهران یادآور شد: مردم دو کشور ایران و پاکستان در مشکلات و خوشی ها در کنار یکدیگر هستند و همین موضوع دو کشور را به یکدیگر پیوند داده است، ما دو کشور برادر و همسایه با تاریخ و فرهنگ قدیمی هستیم.
رفعت مسعود با اشاره به میزان روابط دو کشور باید در همه زمینه ها به ویژه حوزه اقتصادی و فرهنگی افزود: حجم روابط تجاری ایران و پاکستان اکنون فقط 2 میلیارد دلار است که باید افزایش یابد، لذا باید تجار دو کشور در گفتگو و هم اندیشی مشکلات فی مابین را حل کنند چرا که توسعه و پیشرفت دو کشور مبتنی بر روابط متقابل است.
وی حل مشکلات امنیتی در مرزهای دو کشور را منوط به توسعه روابط سیاسی و دفاعی تهران و اسلام آباد دانست و گفت: دولت پاکستان بر این عقیده است که ثبات و امنیت مرزهای پاکستان جدای از ثبات و امنیت مرزها در منطقه نیست.

نظر شما