شناسهٔ خبر: 32345960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| کنگان بندر تجاری می‌شود

R41363/P/S6,53/CT11 / R41363/P1494/S6,53/CT11

نماینده مردم ۴ شهرستان‌ جنوب استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس ظرفیت‌های کنگان، این شهرستان به بندر تجاری تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان، سکینه الماسی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان شهرستان کنگان با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان کنگان، تجارت دریایی است اظهار داشت: در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور بر ساخت اسکله تجاری در کنگان تاکید شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  ساخت اسکله  تجاری را کنگان از مطالبات اصلی مردم دانست و افزود: روند اجرای آن سال‌ها در دستور کار بوده اما بنابه دلایلی در انجام آن کوتاهی شده است.

نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرایی نشدن اسکله تجاری کنگان سبب بی اعتمادی مردم کنگان به توافقات و قول و قرارهای اجرای این پروژه شده است.

الماسی با اشاره به درخواست از سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: درخواست اصلی  مردم شهرستان کنگان  اطاله موج شکن موجود و افزایش مساحت حوضچه به حداقل 20 هکتار به منظور احداث بند تجاری جدید کنگان است.

وی، ساخت حداقل 300 متر اسکله 5 هزار تنی را از دیگر مطالبات مردم کنگان دانست و افزود:  انجام لایروبی مناسب با تناژ 5  هزار تنی و  ساخت محوطه و انبار با مساحت مناسب در کنگان از دیگر خواسته‌های مردم کنگان است.

نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به کنگان در اواخر اسفندماه گذشته بر ساماندهی اسکله کنگان تاکید شد گفت: باتوجه به سفر رئیس  جمهور به شهرستان کنگان، این خواسته مشترک از سوی نماینده مردم، استاندار بوشهر، فرماندار، امام جمعه و شورای شهر کنگان ارائه شد که رئیس جمهور دستور اکید برای سامان بخشیدن به اسکله کنگان صادر کرد.

 الماسی به اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به کنگان پرداخت و تصریح کرد: بنده با جدیت پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به کنگان برای تسریع در روند اجرای مصوبات  سفر هستم.

وی بیان کرد:  با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس ظرفیت‌های  کنگان، این شهرستان به بندر تجاری تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما