شناسهٔ خبر: 32345913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سفیر آلمان در ایران: باید بتوانیم در چارچوب اینستکس با تهران داد و ستد کنیم

سفیر آلمان در ایران، روابط سیاسی و اقتصادی تهران و برلین را «گسترده» خواند و تصریح کرد: امروز آلمان بزرگترین صادرکننده اتحادیه اروپا به ایران است. در عین حال آلمان نیز از نیروی کار فعال و مستعد ایرانی بهره‌مند است و با غرور بسیار باید بگویم بسیاری از ایرانی‌های مستعد سالیان سال است که در آلمان مشغول به فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سفیر آلمان در ایران در نشستی به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بر ضرورت تقویت همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد و گفت: وضعیت اقتصادی ایران «بالقوه قوی» است و مردم ایران می‌توانند از این اقتصاد سود ببرند.

میشائیل کلور برشتولد در اولین نشست فارغ‌التحصیلان دوره کسب آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی که با حضور دکتر ملکی‌فر، معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و محسن صالحی‌نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های آموزشی دولت فدرال آلمان برای صنایع کوچک در ایران، گفت: سازمان صنایع کوچک و سایر سازمان‎های ایرانی از سال ۲۰۱۶ به بعد کار بسیار ارزشمندی در حوزه صنایع کوچک انجام دادند و موفقیت کلانی نیز هم برای دولت آلمان و هم برای افراد مستعد ایرانی که در آلمان آموزش دیدند و درخشیدند، به دست آمد.

وی با اشاره به اعزام پنج گروه از ایران برای کسب آموزش‌های لازم در حوزه صنایع در آلمان، گفت: امروز خوشحال هستیم که اینجا جمع شد‌ه‌ایم تا این موفقیت بزرگ و تاثیرگذار را جشن بگیریم و تاکید کنیم ایرانی‌ها از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند.

سفیر آلمان در ایران در ادامه به همکاری‌های دولت متبوعش با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش‌های انرژی و صنعت، طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در تلاشیم این همکاری را به صورت دوجانبه پیش ببریم و نتایج ملموسی از این همکاری‌ها بگیریم. طبیعتا ارتباط شرکت‌های مختلف ایرانی و آلمانی با یکدیگر و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور می‌تواند ما را به یک هم‌افزایی خوب برای مشارکت‌های بیشتر در آینده برساند.

برشتولد ضمن تقدیر از فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان ایرانی دوره‌های کسب آمادگی در آلمان، گفت: بسیار خوشحالم که این شوق و اشتیاق را در شما می‎بینم که پیگیر مسائل هستید و طبیعتا سازمان صنایع کوچک ایران با همکاری با سازمان‌ها و دولت فدرال آلمان این همکاری‌ها و علاقه‌مندی‌ها را تقویت خواهد کرد.

وی حضور و آموزش شرکت‌های ایرانی در آلمان را یک «سود دو جانبه» عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به موفقیت شما می‌بایست دارای یک برنامه مدیریتی آموزش مدون باشید. امروز کشور آلمان به صنایع کوچک ۱۹ کشور کمک می‌کند و در زمینه آموزش به آنها فعال هستیم.

سفیر آلمان در ایران، روابط سیاسی و اقتصادی تهران و برلین را «گسترده» خواند و تصریح کرد: امروز آلمان بزرگترین صادرکننده اتحادیه اروپا به ایران است. در عین حال آلمان نیز از نیروی کار فعال و مستعد ایرانی بهره‌مند است و با غرور بسیار باید بگویم بسیاری از ایرانی‌های مستعد سالیان سال است که در آلمان مشغول به فعالیت هستند.

این مقام آلمانی با تاکید بر اینکه همکاری‌های تجاری ایران و آلمان می‌‌تواند آینده بسیار روشنی داشته باشد و سطح همکاری‌ها نیز فراتر از شرایط حاضر توسعه یابد، به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام، وضعیت جدیدی برای ایران به وجود آورده است اما من به شما قول می‌دهم که دولت آلمان متعهد به برجام است، چرا که هر دو کشور از این مسئله نفع می‌برند. ما به طور کامل به توافق‌ها با ایران پایبندیم و به همین خاطر است که امروز اینجا جمع شده‌ایم.

وی در ادامه به کانال مالی ویژه اروپا در ارتباط با ایران موسوم به «اینستکس» اشاره کرد و گفت: اینستکس برای چه طراحی شد؟ این کانال مالی برای سهولت بیشتر امور بازرگانی با ایران طراحی شد، یعنی ما بتوانیم از طریق سیستم بانکی مشخصی با شرکت‌های ایرانی در چارچوب سازوکار مالی اینستکس داد و ستد کنیم.

برشتولد بر ضرورت تقویت همکاری‌ها میان ایران و آلمان تاکید کرد و گفت: چیزی که بسیار مهم است اینکه ما وحدت داشته باشیم و با همکاری با یکدیگر به اهداف خود برسیم.

سفیر آلمان در ایران در پایان وضعیت اقتصادی در ایران را «بالقوه قوی» دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی هستند که می‌توانند از این اقتصاد سود ببرند. آلمان هم آماده است که از این اقتصاد پشتیبانی کند. ما به ارزش‌ها و ارتباط بلند مدت بین ایران و آلمان می‌اندیشیم.

انتهای پیام

نظر شما