شناسهٔ خبر: 32345826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرمند کرمانشاهی رتبه برتر تورنمنت جهانی چوب را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اثر علیرضا باوندپور پور هنرمند و صنعتگر کرمانشاهی به عنوان اثر برتر مسابقات جهانی چوب در کشور اتریش معرفی شد.

صاحب‌خبر -

پروانه حیدری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مسابقات جهانی چوب هر ساله 21 مارس به میزبانی یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود، اظهار کرد: این مسابقات امسال به میزبانی کشور اتریش برگزار شد.
او با اشاره به اینکه تنها نماینده کشورمان علیرضا باوند پور از هنرمندان برجسته کرمانشاهی بود، افزود: این گردهمایی با حضور 100 هنرمند برجسته از 100 کشور دنیا در شهر گراس اتریش برگزار شد.
وی اضافه کرد: اثری که نماینده ایران در این رقابت ها خلق کرد با تم تغییر محیط زیست بسیار مورد توجه داوران قرار گرفت، بطوریکه اثر برتر سال 2019 را کسب کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: یکی از آیتم های این مسابقات ساخت یک اثر چوبی توسط هنرمندان کشورهای مختلف از مهمترین جاذبه های گردشگری کشورهایشان بوده که آن را در موزه کنگره بتهوون قرار دهند و نماینده مردم ایران و استان کرمانشاه اثر فاخر منبت طاق بستان خود را به این موزه هدا کرده است.
8066/7447

نظر شما