شناسهٔ خبر: 32345821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد:

۳۴ نفر در امیرآباد دامغان موفق به دریافت تسهیلات کشاورزی شدند

دامغان - رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد بابیان اینکه ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات کشاورزی به این شهر اختصاص یافت، گفت: ۳۴ نفر در این راستا موفق به دریافت تسهیلات کشاورزی شدند.

صاحب‌خبر -

عیسی ابراهیمی ورکیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تسهیلات اختصاص داده‌شده بخش کشاورزی به امیرآباد دامغان ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است، ابراز داشت: از این مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تاکنون به ۳۴ نفر پرداخت‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته با معرفی افراد به بانک ۱۲ دستگاه تراکتور باغی زراعی با پرداخت تسهیلات خریداری و تحویل کشاورزان شده است، افزود: ضریب درصد مکانیزاسیون منطقه امیرآباد با جذب تسهیلات طی سال گذشته ۷۸ درصد گزارش می‌شود و این درحالی‌که این میزان ضریب سال قبل آن ۷۵ درصد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد از وجود سه هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته در این ناحیه خبر داد و ابراز داشت: از این میزان سه هزار هکتار بارور است.

ابراهیمی ورکیانی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۵۰ تن پسته از سطح باغات پسته بخش امیرآباد دامغان برداشت شد که متأسفانه به دلیل حوادث قهری سرما، سیل‌زدگی، طوفان و تگرگ به ۹۰ درصد باغات پسته این بخش خسارت وارد آمد و موجب کاهش برداشت این محصول شده است.

وی بابیان اینکه طرح آبیاری نوین در امیرآباد پیگیری می‌شود، اضافه کرد: تاکنون در ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهر امیریه و ۱۰۰ هکتار در بخش امیرآباد طرح آبیاری نوین اجراشده است.

رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد بابیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار کشاورزی و دامی در این بخش فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۳۵۰ نفر بهره‌بردار زراعی، یک هزار و ۹۰۰ نفر باغی و ۵۰۶ نفر دامی هستند.

نظر شما