شناسهٔ خبر: 32345694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در گلستان؛ احتمال آبگرفتگی معابر و افزایش روان‌آب رودخانه‌ها

R41471/P/S6,70/CT1

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: اما از بامداد فردا سامانه سرد و بارشی به استان گلستان نفود و دمای هوا ۱۳ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به ورود سامانه سرد و ناپایدار به استان اظهار داشت: از فردا با نفوذ سامانه سرد و بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر و افزایش روان آب رودخانه‌ها در استان گلستان از فردا وجود دارد.

وی افزود: در روزهای گذشته و امروز به سبب حاکمیت جریانات جنوبی، بیشینه دمای هوای استان در گرم‌ترین حالت به 33 درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: اما از بامداد فردا پنجشنبه (29 فروردین) استان گلستان به تدریج تحت نفوذ سامانه سرد و بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت این سامانه ناپایدار، بارش باران، رعد و برق، مه غلیظ، در برخی مناطق وزش باد به نسبت شدید، مواج شدن دریا و کاهش 13 تا 15 درجه ای دما را در این استان به دنبال دارد.

رحمان‌نیا گفت: این سامانه تا بامداد دوشنبه (دوم اردیبهشت) در گلستان فعال و اوج فعالیت آن شنبه و یکشنبه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان اظهار داشت: در این مدت آبگرفتگی معابر در برخی شهرها و افزایش روان‌آب رودخانه‌ها در این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر دوشنبه، سامانه بارشی دیگری به استان گلستان نفوذ می‌کند که پیامدهای آن بارش باران و ریزش برف در نواحی کوهستانی است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما