شناسهٔ خبر: 32345617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پور یوسف مطرح کرد:

خسارت سیل به 551 واحد مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی از واحدهای مسکن مددجویی خسارت دیده ناشی از سیل در شهرستان بردسکن بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

حمید رضا پور یوسف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: خسارات وارده ناشی از سیل در فروردین ماه امسال به منازل مددجویان بهزیستی در استان تاکنون 551 واحد بوده که سهم شهرستان بردسکن از این تعداد قریب به 100 واحد می باشد.

وی از پرداخت کمک  معیشت به خانواده‌های دچار خسارت به ازای هر خانوار 500 هزار تومان و پس از تایید بنیاد مسکن برای هر واحد خسارت دیده  10 میلیون تومان کمک بلاعوض و 5 میلیون تومان وام قرض الحسنه به آنها پرداخت می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: این کمک‌ها جدا از کمک های بنیاد مسکن است و در کشور تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی منعقد شده که در ساخت مسکن مددجویان آسیب دیده  به کمک بهزیستی بیایند.

وی اولویت اول بهزیستی استان را کمک به ساخت مسکن مددجویان سیل زده اعلام کرد و گفت:  یکی از وظایف بهزیستی در مواقع بحران حمایت‌های روحی و روانی به خانوادههای آسیب دیده و جامعه هدف است. در سال قبل 650  واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن در سطح استان احداث شد و امسال اولویت اول  برای ساخت مسکن  خانواده های آسیب دیده ناشی از سیل است.

پوریوسف با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب و نامگذاری امسال در بحث رونق تولید گفت: برای تحقق این شعار  در برش بهزیستی نیز این مهم با توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه اشتغال به تولید خانواده‌ها کمک خواهیم کرد. 

وی اظهار کرد: سال قبل سهم اشتغال خانگی بهزیستی در استان 3 هزار و 950 مورد بود که توانستیم  4 هزار و 200 فرصت شغلی برای خانواده های تحت حمایت در استان ایجاد کنیم.

نظر شما