شناسهٔ خبر: 32345522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری پیشین پرو به خودش شلیک کرد

71417

رئیس‌جمهوری پیشین پرو هنگام ورود مأموران پلیس برای بازداشت او در ارتباط با یک پرونده رشوه‌خواری خود را با گلوله زد و جان باخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آلن گارسیا، رئیس‌جمهوری پیشین پرو پس از این رویداد به سرعت به بیمارستانی در شهر لیما منتقل شد. شبکه تلویزیونی «آمریکا» در پرو گزارش داد، گارسیا تحت عمل جراحی قرار گرفته و وضعیت جسمی او خطرناک است. این شبکه تصاویری از ورود پسر گارسیا و تعدادی از هوادارانش به بیمارستان را پخش کرد.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای خانواده گارسیا گزارش داد که وی جان باخته است.

وکیل آلن گارسیا به خبرنگاران گفته بود که موکلش در وضعیت «حساسی» است و در حال حاضر تحت عمل جراحی است.

آلن گارسیا ۶۹ ساله که سخنران ماهری است، چند دهه رهبر حزب آپرا حزب آپریست پرو بود. او در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ به عنوان یک ملی‌گرا رئیس‌جمهور شد و سپس با تغییر موضع خود به عنوان مبلغ نظام بازار آزاد دوباره در سال ۲۰۰۶ برای یک دوره پنج ساله به ریاست‌جمهوری رسید.

گارسیا در پرونده فساد مالی مربوط به شرکت ساختمانی برزیلی اودبرشت تحت پیگرد قرار گرفت. این پرونده بزرگ‌ترین رسوایی فساد مالی در تاریخ معاصر آمریکای لاتین است.

شرکت برزیلی اودبرشت در توافق با دادستانی آمریکا در سال ۲۰۱۶ به جرایم خود اعتراف کرد که در ازای دریافت قراردادهای ساختمانی کلان در کشورهای آمریکای لاتین حدود ۸۰۰ میلیون دلار به مقامات فاسد رشوه پرداخت کرده است.

سال گذشته پس از آنکه گارسیا به خاطر ممانعت از فرار و جلوگیری از تحقیقات ممنوع الخروج شد، از اروگوئه تقاضای پناهندگی سیاسی کرد ولی این کشور تقاضای او را رد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما