شناسهٔ خبر: 32345454 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت های همکاری دریایی ایران و ویتنام بررسی شد

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به ویتنام از بندر «های فونگ» بازدید و در نشست با مقام های این بندر ظرفیت های تجاری و ارتباطی 2 کشور را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی است، در این دیدار ظرفیت‌ها و عملکرد بنادر کشور، برنامه های توسعه ای و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
راستاد همجنین بر گسترش روابط اقتصادی و استفاده از فرصت های اقتصادی دریامحور موجود در 2 کشور تاکید کرد.
مدیران ارشد بندر های فونگ نیز گزارشی از ظرفیت‌های و عملکرد این بندر را ارائه کردند.
2 طرف در این دیدار گسترش همکاری‌ها را خواستار شدند و ابراز امیدواری کردند زمینه های فعالیت مشترک فراهم شود.
های فونگ دومین بندر بزرگ ویتنام بعد از بندر «هوشیمینه» و همچنین بزرگ‌ترین بندر تجاری شمال این کشور است.
سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه به ویتنام با دعوت رسمی مقام های دریایی این کشور و با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، نوزدهم فروردین ماه رییسان مجالس جمهوری اسلامی ایران و ویتنام در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در قطر بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی بین 2 کشور تاکید کردند.
جمهوری سوسیالیستی ویتنام باریکه طویلی به طول یک هزار مایل و طول سواحل سه هزار و ۴۴۴ کیلومتر است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و و پایتخت آن هانوی است.
این کشور از شمال با چین، از غرب با لائوس، جنوب غرب با کامبوج همسایه است و از شرق و جنوب به دریای چین جنوبی محدود می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیست و یکم فروردین ماه امسال اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی پارسال موفق شد با وجود همه محدودیت ها، بالغ بر 260 میلیون تن جابجایی کالا و حمل و نقل دریایی را ثبت کند.

اقتصام*3061*1961*

نظر شما