شناسهٔ خبر: 32345385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی سیلاب در مراوه تپه آغاز شد

گنبدکاووس – ایرنا – بازسازی واحدهای مسکونی که براثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل سالجاری، تخریب و یا با خسارت روبرو شده بودند، به صورت متمرکز با آغاز عملیات بازسازی یک واحد مسکونی در روستای قرناوه شهرستان مراوه تپه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آیین که روز چهارشنبه برگزار شد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه 17 هزار و 800 واحد مسکونی دراستان گلستان براثر طوفان، سیل و رانش زمین دچار خسارت شده اند، اظهارداشت: در شهرستان مراوه تپه تاکنون یک هزار و 490 واحد مسکونی ارزیابی خسارت شده اند که از این تعداد 323 واحد، به احداث مجدد و مابقی واحدها نیزنیاز به تعمیر دارند.
محمدتقی زمانی نژاد در ادامه به شرایط واحدهای مسکونی روستای قرناوه پس از تندباد، بارندگی و سیلاب اشاره کرد و گفت: در روستای قرناوه تاکنون 135 واحد ارزیابی خسارت شده که از این تعداد 21 واحد نیازمند بازسازی مجدد و 114 واحد نیز نیازمند تعمیرات هستند که روند بازسازی این واحدها آغاز شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه تپه نیز درحاشیه این مراسم درگفت و گوبا خبرنگار ایرنا اعلام کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته، میزان ریالی خسارت وارده به دو بخش مسکن و عمران روستایی این شهرستان تاکنون 600میلیارد ریال برآورد شده است.
مرتضی صابری افزود: از این میزان 350میلیارد ریال مربوط به خسارات رانش زمین و واحدهای مسکونی است و 250میلیارد ریال مابقی نیز به خسارت مرتبط به عمران روستایی شامل راه های اصلی و فرعی، ابنیه فنی وپل های روستایی و نیز خسارت وارده به کانال ها و شبکه های آبرسانی وطرح های هادی روستایی اختصاص دارد.
این مراسم با شرکت قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، نماینده چهار شهرستان شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی و مردم منطقه برگزار شد.
شهرستان مراوه تپه با بیش از62هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
/1860/7478

نظر شما