شناسهٔ خبر: 32345383 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مراسم گلریزان؛

تختی، بهانه‌ای برای کمک به سیل زدگان

اکران فیلم «غلامرضا تختی» بهانه‌ای برای ورزشی‌ها و مردم شد تا به یاری هموطنان سیل زده خود بیایند.

صاحب‌خبر -
‍به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، گردهمایی ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به هموطنان سیل‌زده با نمایش فیلم «غلامرضا تختی» در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران برگزار شد.
 
هدف از برگزاری این مراسم، گرامیداشت یاد و نام جهان پهلوان تختی که در حرکت جوانمردانه کمک به زلزله‌زدگان بوئین زهرا، «پهلوانی» را برای همیشه در ذهن ملت ایران ماندگار کرد، اعلام شده است.
 
رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، حمید سوریان، علیرضا حیدری، عباس جدیدی، حسن رنگرز، بهداد سلیمی و ستار همدانی در این مراسم حضور داشتند.
 
در این مراسم ورزشکاران و هنرمندان پهلوانانه جمع شدند، تا نشان دهند مَنش جهان پهلوانِ ورزش ایران هنوز زنده است، مَنشی که این بار برای کمک به سیل‌زدگان به نمایش در آمدد تا بدانیم تختی و مرامش هنوز زنده هستند.
 
در روز‌هایی که سیل، خانه و کاشانه تعدادی از هموطنانمان را درنوردیده است، مردم، وزرشکاران و هنرمندان به بهانه اکران فیلم «غلامرضا تختی» گردهم می‌آیند تا با حضور و حمایتشان، قدری از رنج‌های هموطنان سیل زده را بکاهند.

این گردهمایی به همت وزارت ورزش و جوانان، کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک، کمیته ملی ورزش و تربیت بدنی کمیسیون ملی یونسکو و کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

خرید یک بلیت ۳۰ میلیون تومانی

در این مراسم علیرضا حیدری قول داد مدال برنز المپیک آتن خود را با قیمت پایه ۳۲۰ میلیون تومان به حراج بگذارد تا یک باشگاه یا مدرسه در یکی از مناطق سیل زده بسازد
 
همچنین ۸۰ میلیون تومان کمک‎های غیرنقدی شامل کنتور‌های برق و ... جمع آوری شد.

یک بلیت سینما به مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط مهدی محمدنبی یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس خریداری شد. همچنین تعدادی از حاضرین بلیت‌هایی به مبالغ ۹، ۱۲ و ۱۳ میلیون تومان خریداری کردند.

شرکت کنندگان از مبلغ ۲۲ هزار تومان تا پنج میلیون تومان و کسبه و تجار بازار بزرگ ایران از ۱۵ تا۶۰ میلیون تومان کمک کردند و جمع کمک‌های مردمی به ۲ میلیارد و پانصد و سی میلیون تومان رسید.

نظر شما