شناسهٔ خبر: 32345143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور اسبق پرو هنگام بازداشت قضایی خودکشی کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما،  رییس جمهور اسبق پرو (1990ـ1985 و 2011ـ2006) پس از دریافت حکم بازداشت موقت 10 روزه از پلیس، خودکشی کرد. آلن گارسیا پس از دریافت حکم بازداشت در منزلش به صورت خود در نزدیکی ناحیه گردن شلیک کرد. نیروهای پلیس که برای بازداشت گارسیا به منزلش رفته بودند وی را به بیمارستان منتقل کردند. این اتفاق در ساعت 6:45 بامداد به وقت محلی پرو رخ داد. 

هنگامی که پلیس حکم بازداشت موقت را به آلن گارسیا تسلیم کرد، وی برای رفتن به اتاق خواب خود اجازه خواست. سپس بدون آن که ماموری وی را همراهی کند به اتاق خواب رفت و خودکشی کرد.
همراهی نکردن شخص تحت بازداشت از سوی پلیس، خلاف مقررات و تشریفات بازداشت متهمان است.
ویلبر مدینا، وکیل سابق گارسیا گفت: رییس جمهور اسبق پرو همواره می گفت، ترجیح می دهد بمیرد اما دشمنانش وی را در بازداشت نبینند.
قوه قضائیه پرو روز سه شنبه حکم بازداشت آلن گارسیا و سه تن از اعضای ارشد دولت وی شامل لوئیز ناوا، دبیر کل امور ریاست جمهوری، میگل آتالا، رئیس سابق شرکت نفت پرو و دو فرزند وی را به اتهام دریافت رشوه از شرکت برزیلی اودبرشت صادر کرده بود.
قاضی خوزه دومینگو پرز مسئول رسیدگی به موارد فساد مالی مقامات ارشد پرویی در ارتباط با اتهامات پولشویی و دریافت رشوه از اودبرشت موسوم به پرونده های "لاوا ژاتو" بوده است.
در ارتباط با همین پرونده پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهور پیشین پرو نیز طی هفته گذشته بازداشت شد.

نظر شما