شناسهٔ خبر: 32344933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیوسته آموختن و آموزش دادن از ویژگی های دکتر سلطانی است

به گزارش ایرنا قاسم برید لقمانی روز چهارشنبه در مراسم آغاز بکار آیین نکوداشت « علی سلطانی گردفرامرزی » شخصیت فرهیخته، ادیب و پژوهشگر معاصر در دانشگاه یزد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا قاسم برید لقمانی روز چهارشنبه در مراسم آغاز بکار آیین نکوداشت « علی سلطانی گردفرامرزی » شخصیت فرهیخته، ادیب و پژوهشگر معاصر در دانشگاه یزد افزود: بسیاری از پژوهشگران تک بعدی عمل می‌کنند، اما این ادیب شهیر ،قرآن پژوهشی را در کنار شاهنامه و فلسفه و عرفان و ابعاد مختلفی از علوم دنبال کرده است.
برید لقمانی با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگی شاهدیه خاطرنشان کرد: این بنیاد در سال 1377 با اهدای 10 میلیون ریال توسط استاد « اسلامی گرد فرامرزی » راه‌اندازی شد و تاکنون فعالیت‌هایی ازجمله تجلیل از دانش آموزان برتر مدارس و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان کم‌بضاعت انجام داده است.
علی سلطانی گردفرامرزی هم در این مراسم گفت: خداوند را شاکر هستم که از همان روز اول و هنگامی که توانایی پزشک شدن را نیز در خود می‌دیدم، به سراغ زبان و ادبیات فارسی رفتم و توانستم هر چه توان دارم را برای آموزش و پرورش کودکان این مرز و بوم صرف کنم.
وی اظهار داشت: اکنون کتابی پیرامون مقایسه داستان‌های عاشقانه در ادبیات و نیز کتابی نیز با مضمون سرگذشت اسب‌های معروف در ادبیات، داستان‌ها، ادیان و اساطیر در دست چاپ دارم.
در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش توسط مدیر کل اموزش و پرورش استان یزد قرائت شد.
در بخشی از پیام سید محمد بطحائی آمده :بزرگداشت مفاخر فرهنگ و اندیشه ایران، بزرگداشت ادب، عشق و انسانیت است و اهتمام به این مهم وجهه همت کسانی است که خود به ضرورت پاسداشت مفاخر این مرز و بوم اعتقاد دارند و بدان عشق می‌وزرند.
'این گونه بزرگداشت‌ها حلقه اتصالی است که نسل پویای امروز را به اصل ایمان، ادب و اصالت دیروز پیوند می‌دهد و این همبستگی‌ و پیوستگی از ضروریات روزگار ما است.'
مراسم اختتامیه این ادیب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب ساعت 20 در سالن جمعیت هلال‌احمر یزد برگزار می شود.
در مراسم یاد شده کتاب های « در سایه سار ادب»، « رواق نامه » و دیوان اشعار» دکتر سلطانی گردفرامرزی رونمایی می شود.
سلطانی گرد فرامرزی متولد 1318 در یزد است و آثار متعددی ازجمله تصحیح رباب نامه سلطان ولد، تصحیح فرس نامه، راز سوگندهای قرآن و جلوه‌هایی از اعجاز قرآن (2 کتاب در زمینهٔ قرآن پژوهی)، از کلمه تا کلام (دستور زبان فارسی) و سیمرغ در فضای فرهنگ ایران(اسطوره شناسی ایرانی) از او منتشر شده است.
رمزهایی از اساطیر ایران (شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی ایرانی)، نگارش و دستور زبان فارسی (کتاب درسی آموزش و پرورش)، عشق، عرفان، مستی و طنز حافظ (مشترک با ذبیح الله عزت یزدی)، دُر دری (کتاب فارسی عمومی انتشارات سمت) و کتاب های متعدد کمک آموزشی، کنکور و مقالات گوناگونی در حوزه دستور، نگارش و نقد و بررسی کتاب های درسی آموزش و پرورش از دیگر آثار این ادیب و پژوهشگر معاصر است.
2088/ 6197
انتهای پیام

نظر شما