شناسهٔ خبر: 32344590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

راه 30 روستای خوزستان بازگشایی شد

غلامعباس بهرامی نیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این روستاها در بخش های شعیبیه شوشتر و آهودشت شوش هستند که راه ارتباطی آنها با جریان سیلاب

صاحب‌خبر - غلامعباس بهرامی نیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این روستاها در بخش های شعیبیه شوشتر و آهودشت شوش هستند که راه ارتباطی آنها با جریان سیلاب مسدود شده بود.
به گفته وی با کاهش سطح آب، ماموران راهداری برای بازگشایی و ترمیم مسیرها وارد عمل می شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکن جاده ها به زیر بار ترافیک بروند.

** خسارت 6 هزار و 40 میلیارد ریالی به بخش راه
وی ادامه داد: سیلاب به پل ها و آبراه های خوزستان خسارت سنگینی وارد کرده و برآورد اولیه نشان می دهد که 6 هزار و 40 میلیارد ریال به جاده های این استان خسارت وارد شده است.
وی افزود: اعلام قطعی میزان خسارت ها به کاهش میزان آب جاری و مشخص شدن سطح آسفالت جاده ها بستگی دارد تا برآورد دقیق تری در این زمینه صورت بگیرد.
بهرامی نیا همچنین با اشاره به اینکه تعداد 300 ابنیه که بیشتر پل ها هستند در سیلاب اخیر خوزستان دچار آسیب شده اند، گفت: با توجه به شدت بارندگی های سال 97 و سیلاب اخیر اما کمتر از 10 پل در جاده های خوزستان دچار تخریب شدند.

* خودروها به هیچ عنوان از جاده اهواز - آبادان تردد نکنند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین در خصوص جاده اهواز- آبادان، بیان کرد: در این مسیر سطح آب به شکلی است که امکان تردد ایمن برای خودروها وجود ندارد و از رانندگان و اهالی روستاهای مسیر درخواست می شود از جاده اهواز - خرمشهر تردد کنند.
وی افزود: با توجه به احتمال وقوع حادثه برای خودروها در این مسیر، بنابراین توجه به هشدارها ضروری است.
بهرامی نیا در خصوص تداوم انسداد جاده اهواز - آبادان ، گفت: بازگشایی این مسیر زمانی انجام می شود که سطح آب کاهش پیدا کند و این امر ممکن است تا چند روز دیگر نیز ادامه داشته باشد.

* احتمال انسداد جاده دارخوین - شادگان
وی در خصوص وضعیت جاده شادگان گفت: حجم زیادی از آب به سمت شادگان و تالاب آن در حرکت است و ممکن است مسیر دارخوین - شادگان نیز مسدود شود.
وی گفت: در صورت انسداد این جاده مسیر دورق - شادگان از مبدا آبادان و مسیر بندر امام، سه راهی خور دورق و شادگان از سمت اهواز به عنوان جاده های جایگزین تعیین می شوند.

* تردد در جاده اهواز - خرمشهر عادی است
بهرامی نیا به آبگرفتگی در حاشیه جاده اهواز - خرمشهر اشاره کرد و افزود: تاکنون پیشروی آب در این مسیر مشکلی را ایجاد نکرده و تلاش ها برای هدایت آب به شکلی است که جاده دچار آسیب و یا آبگرفتگی نشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: این جاده به عنوان مسیر جایگزین برای تردد خودروها از اهواز به آبادان تعیین شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سطح آب در حاشیه جاده آبادان به - سربندر این مسیر را تهدید نمی کند، گفت: آب با سطح جاده 2 متر فاصله دارد و به همین دلیل بعید می دانم که مسیر دچار آبگرفتگی شود.
بر اساس این گزارش، جاده آبادان - اهواز برای چندمین بار در 10 روز گذشته از ظهر دوشنبه بر روی خودروها بسته شد و پس از آن برابر اعلام پلیس راه خوزستان جاده اهواز- خرمشهر به عنوان مسیر جایگزین تعیین شد.
همچنین روز گذشته یکی از پل های مسیر جاده اهواز - خرمشهر بعد از پادگان حمید به دلیل فشار ناشی از آب جاری در زیر آن تخریب شد که پس از چند ساعت پل ترمیم و به زیر ترافیک رفت.
ستاد مدیریت بحران استان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به خوزستان را تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال اعلام کرده است.
این خسارات در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ( زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تاسیسات)، واحدهای مسکونی( بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری)، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات شبکه برق، تاسیسات زیربنایی گاز بوده است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.
9931/ 6037
انتهای پیام

نظر شما