شناسهٔ خبر: 32343884 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تکذیب شکستن سد علیشار در استان مرکزی

صاحب‌خبر -

بخشدار بخش خرقان با اشاره به انعکاس برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر شکسته شدن سد علیشار گفت: شکسته شدن سد روستای علیشار از توابع بخش خرقان شهرستان زرندیه صحت ندارد.

موسی لطفی فر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ورودی و خروجی سد خاکی روستای علیشار تحت کنترل است و هیچ مشکلی در پایداری آن وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد تمامی سدهای خاکی روستاهای بخش خرقان زرندیه از جمله سد خاکی روستاهای بند امیر، ورامه و ... تحت کنترل است اظهار کرد: با وجود شدت بارش ها در بخش خرقان هیچ گونه خطای فنی و مهندسی در سدهای بخش خرقان رخ نداده است.

بخشدار بخش خرقان همچنین با اشاره به نشتی جزئی سد علیشار گفت: با توجه به اینکه سد علیشار ازنوع سدهای خاکی بوده و تازه ساخت هم است، نشت جزئی در نقاط نزدیک به تاج آن از نظر فنی طبیعی است و مشکل خاصی ندارد، البته نشتی مربوط به بارندگی های سیل آسای گذشته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون دبی ورودی آب به سد حدود ۲ متر مکعب بر ثانیه است و به دلیل تکمیل ظرفیت آب ذخیره شده در پشت سد و سرریز شدن آب در حال حاضر حدود دو متر مکعب بر ثانیه خروجی آبی است که از این سد سرریز می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما