شناسهٔ خبر: 32343278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

100 درصد سهم تسهیلات مشاغل خانگی قزوین به بانوان اختصاص یافت

قزوین – ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از اختصاص 100 درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان به بانوان در کارگروه اشتغال خبر داد و گفت: سال گذشته 70 درصد این تسهیلات به حوزه بانوان اختصاص یافته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین صدیقه ربیعی روز چهارشنبه افزود: تسهیلات اشتغالزایی با هدف ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: مساله اشتغال برای زنان ایرانی بسیار مهم است و باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.
ربیعی یادآور شد: با تسهیلاتی که دولت از صندوق توسعه ملی تهیه کرده تحولات خوبی در زمینه رشد و ایجاد فرصت های جدید برای اشتغال زنان ایجاد شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه دولت به منظور توان افزایی زنان، ایجاد کسب و کارهای جدید و مهارت افزایی اقدامات مطلوبی انجام داده است، افزود: براساس آمارهای ارائه‌ شده، بین ١٠ تا حداکثر ١٥ درصد از تولید ناخالص داخلی در کشور به فعالیت کسب ‌و کارهای خرد و مشاغل خانگی و عمدتا در حوزه‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، تجارت الکترونیک و تولیدی‌های کوچک اختصاص دارد.
وی بیان کرد: با اختصاص 100 درصد تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان ، گام بزرگی در راستای ایجاد اشتغال مد نظر دولت در سال رونق تولید برداشته می شود.
ربیعی افزود: به منظور بهره مندی از این تسهیلات، مهارت و دانش و شناسایی بازار هدف توسط متقاضیان مشاغل خانگی ضروری است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید بر اینکه نگرش ها در خصوص مشاغل خانگی باید تغییر کند، گفت: مشاغل خانگی صرفا مشاغل سنتی نیستند، بلکه مشاغل خانگی در حوزه خدمات از لحاظ درآمدزایی قابل توجه بوده و با گسترش و رشد فناوری ها با تحولات چشمگیری همراه هستند.
ربیعی بیان کرد: فعالیت های مشاغل خانگی موجب پایداری شغل و درآمد مناسب خواهد شد و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت های زندگی زنان، انسجام خانواده و کمک به اقتصاد ملی و خانوار را به دنبال دارد.
6101

نظر شما