شناسهٔ خبر: 32342866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هفت هزار ارتشي به سيل زدگان لرستان کمک کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- فرمانده قرارگاه عملياتي لشکر 84 گفت: هفت هزار نفر از ارتشيان لرستان به سيل زدگان لرستان خدمت رساني کردند.

امير سرتيپ دوم ستاد «مراد خوش کنار» در گفت وگو با خبرنگار دفاعي ايرنا، اظهارداشت: کارآمدي ارتش در زلزله کرمانشاه و سيل اخير در کشور قابل ارزش است.
وي با تاکيد بر اين که در موج اول بارندگي در لرستان از سوم فروردين تمامي امکانات امدادرساني در همان ساعت اوليه ارسال شد، ادامه داد: در موج دوم بارندگي‌ها بنا به درخواست فرماندار نورآباد نفربرهاي ارتش به اين شهرستان اعزام شد کما اين که در درود و بروجرد هم پادگان مهندسي 411 با تمام امکانات در کنار مردم بودند و در ايجاد سيل بند تعداد زيادي از روستاها را از غرق شدن نجات دادند.
فرمانده قرارگاه عملياتي لشکر 84 با بيان اين که در 13 فروردين ستاد بحران ارتش در پلدختر تشکيل شد، اضافه کرد:هفت هزار نيروي ارتش در سيل اخير حضور داشتند به طوري که امکانات 400 دستگاه خودروي ارتش در اختيار مردم قرار گرفت.
امير خوش‌ کنار انجام 420 ساعت پرواز توسط بالگرد هاي هوانيروز ارتش را از ديگر فعاليت‌هاي ارتش به سيل‌زدگان پلدختر و معمولان برشمرد.
وي به برپايي بيمارستان هاي صحرايي ارتش در پلدختر و معمولان ارشاره کرد و ادامه داد: در اين بيمارستان‌ها 21 هزار نفر طبابت شده و 600 ميليون دارو توزيع شد.
فرمانده قرارگاه عملياتي لشکر 84 ساخت پل اصلي شهر پلدختر در 48 ساعت و امدادرساني به روستاهاي چم‌مهر و کوناني با استفاده از قايق هاي موتوري را از ديگر اقدامات نيروي زميني ارتش براي کمک به سيل زدگان لرستان دانست.
امير خوش کنار خاطرنشان کرد: تعداد چهار کمپ در روستاي چم مهر ايجاد و راه‌هاي دسترسي ايجاد شد اين در حالي است که 400 خانوار سيل زده در مساجد و حسينيه منازل سازماني لشگر 84 اسکان داده شد.
به گزارش ايرنا، بر اثر سيل روز دوشنبه 12 فروردين در لرستان رودخانه هاي اين استان در شهرستان هاي مختلف طغيان و سد مروک درود نيز سرريز کرد. ستاد مديريت بحران استان قبل از وقوع سيل اطلاع رساني وسيعي را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
سيام*9612**1336
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما