شناسهٔ خبر: 32342856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری همایش ملی فرهنگ رضوی با محوریت ستی فاطمه در یزد

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد از برگزاری نخستین همایش ملی فرهنگ رضوی با محوریت ستی فاطمه (همسر امیرچخماق) در یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین رحیمی نسب مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد و دبیر کل همایش در نشست خبری برگزاری نخستین همایش ملی فرهنگ رضوی با محوریت ستی فاطمه (همسر امیرچخماق) به اهمیت وجود بانوان فرهیخته و نیکوکار در جامعه  اشاره کرد و گفت: این همایش برای شناسایی و معرفی هرچه بهتر بانوان فرهیخته و نیکوکار عصر حاضر و با ارائه ۱۰۰ مقاله متفاوت در این زمینه، برای نخستین بار در کشور و در خارج از آستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد انجام می‌شود.

دبیر کلی همایش ملی فرهنگ رضوی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این همایش در روز ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود  تصریح کرد: ادامه همایش از ساعت ۱۱ الی ۱۹ در سه بخش ارائه مقالات بانوان وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگانی و خدمات ستی فاطمه و فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده و تاکید بر نقش مادری برگزار می‌شود.

محمدحسین رحیمی نسب  افزود: جشنواره ملی شب شعر زنان آفتاب با رونمایی از کتاب شعر بانوان و ارائه ۱۸۰ اثر از سراسر کشور با موضوعات شعر حضرت فاطمه معصومه (س)، امام رضا (ع) و ستی فاطمه در روز دهم اردیبهشت و برنامه  جنبی بعدی ۱۲ اردیبهشت با عنوان همایش خادمیاران امام رضا در بخش علمی برگزار می‌شود.

ستی فاطمه یکی از بانوان فرهیخته و نیکوکار  یزدی و همسر امیرچقماق، یکی از سرداران و امرای شاهرخ تیموری در سده ۸ خورشیدی و خواهر گوهرشاد خاتون بنیان گذار مسجد گوهرشاهد خراسان است.

وی بنیانگذار مجموعه‌ای متشکل از تکیه، میدان، حمام عمومی، کاروانسراها، خانقاه، قنات‌خانه و چاه آب سرد  است.

انتهای پیام/ غ

نظر شما