شناسهٔ خبر: 32342583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهرک گلخانه اي محصولات خشکباري احداث مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - بزرگترين شهرک گلخانه اي با زنجيره ارزش، با هدف رشد، توسعه و رونق بخش هاي مختلف صنعت خشکبار کشور بين محدوده استان مرکزي و تهران احداث مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اين پروژه جامع ترين و مدرنترين طرح متمرکز عرضه و فرآوري پسته و خشکبار ايران است که در نوع خود بزرگترين پروژه منطقه غرب آسيا محسوب مي شود و اجراي آن مي تواند نقطه عطفي در راستاي تحقق اهداف ارزشمند چشم انداز اقتصادي کشور باشد که پس از سال ها مطالعه و تحقيقات و بهره مندي از مشاوران متخصص بدست آمده است.
اين شهرک مدرن و دانش بنيان با مساحت 850 هزار مترمربع و با مجوز رسمي از شرکت شهرک هاي کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي در محدوده استان مرکزي، شهرستان زرنديه واقع در 75 کيلومتري تهران با رويکرد توليدي، صادراتي احداث مي شود که با راه اندازي آن،؛ فرصت اشتغال بيش از 25 هزار نفر به صورت مستقيم فراهم خواهد شد.
واحد هاي چاپ و بسته بندي خشکبار، واحد هاي پوستگيري، بو دادن و پاستوريزه کردن خشکبار، واحد هاي درجه بندي، خلال و پودر کردن خشکبار، ميوه و سبزيجات خشک، زرشک و عناب ،زعفران، چاي و قهوه، انواع حبوبات، انواع ادويه جات و چاشني، غلات، برنج، ذرت و گندم، پوره و کنسانتره ميوه، شرکت هاي دانش بنيان، نهاد هاي کشاورزي (کود، بذر، سم)، صنايع تبديلي و جنبي،سردخانه و انبار، شرکت هاي بازرگاني، انجمن ها و تشکل هاي وابسته مهمترين بخش هاي اين شهرک است.
ايجاد قطب پسته و خشکبار ايران و تمرکز در فرآوري، توليد و عرضه آن در بازارهاي جهاني، ايجاد ارزش افزوده براي ديگر پروژه هاي منطقه، ايجاد اشتغال در استان و استان هاي همجوار پروژه، برگزاري نمايشگاه ها، جشنواره ها و فستيوال هاي بين المللي در زمينه معرفي و عرضه محصولات ايراني براي نخستين بار در شهرکي متمرکز، رونق بازار کشاورزي پسته کاران و فراهم کردن زمينه ارتباط و تعامل بين کشاورزان و بازرگانان از ديگر اهداف راه اندازي اين شهرک گلخانه اي است.
علاوه بر اين، جمع آوري محصولات ميوه وخشکبار و گياهان معطر و دارويي، زعفران و ادويه جات از دشت مغان و ارس و شهرهاي آذربايجان تا خراسان و يزد و کرمان، گيلان، مازندران، بم، شيراز و خوزستان و تمرکز عرضه، توليد و رقابت در يک محدوده مشخص، حضور صنعتگران، بازرگانان و ديگر صنايع وابسته در يک محل، کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان و عرضه کالاي مستقيم از جمله مزاياي اين پروژه ملي است.
کشورما با وجود اين که در منطقه نيمه خشک و خشک قرار دارد اما با دارا بودن منابع و ذخائر طبيعي و انساني مي تواند به قطب توليد و صادرات پسته و خشکبار و انواع فرآورده هاي ميوه اي در منطقه باشد.
اقتصام**9186**9189
انتهاي پيام /*

نظر شما