شناسهٔ خبر: 32342553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

حضور 450 روحانی و طلبه جهادی از خراسان جنوبی در مناطق سیل زده پلدختر

خبرگزاری صداوسیما

450 روحانی و طلبه جهادی از خراسان جنوبی در مناطق سیل زده پلدختر، در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی و مدیر نمایندگی آستان قدس در استان امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت:از دو هفته قبل که سیل در استان لرستان اتفاق افتاد، طلاب و روحانیان جهادی استان به سرعت در مناطق سیل زده حضور یافتند.

حجت الاسلام نصیرایی افزود: با هماهنگی که با آستان قدس و نماینده ولی فقیه در استان انجام شد، قرارگاه خدمت رسانی شهید حجت الاسلام تقی پور در پلدختر فعال شد تا امداد رسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: اولویت گروههای جهادی در مرحله اول، لایروبی کوچه ها، خیابانها و منازل مسکونی بود که خوشبختانه این اقدامات به پایان رسیده است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی و مدیر نمایندگی آستان قدس در استان افزود:اولویت اصلی جهادگران در مرحله دوم، کمک به بازسازی مناطق سیل زده و ساخت خانه های مقاوم است.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: در این مرحله نیازمند کمکهای نقدی مردم و خیران هستیم تا دغدغه سیل زدگان را برای داشتن سرپناه امن برطرف کنیم.

وی افزود: کمک جهادگران همچنان در مناطق سیل زده استان لرستان ادامه دارد و تا زمانی که نیاز باشد در کنار سیل زدگان خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی و مدیر نمایندگی آستان قدس در استان همچنین با اشاره به آسیبهای سیل در خراسان جنوبی افزود:از همان ساعت های اولیه وقوع روان آب در استان، تیم های ارزیاب آستان قدس به مناطق سیل زده اعزام شدند و با همکاری سپاه پاسداران، غذای گرم، بسته های غذایی، پتو و آب  بین آسیب دیدگان توزیع شد.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: بیشترین خسارات سیل در غرب استان بوده است که دو منطقه دهستان کوه یخاب بخش دستگردان طبس و دهستان علی جمال بشرویه، بیشترین آسیبها را دیده اند.

وی با بیان اینکه امداد رسانی طلاب و آستان قدس در مناطق سیل زده استان ادامه دارد افزود: در دو روز آینده که ارزیابی ها از برآورد خسارتها نهایی شد، با همکاری مسئولان و سایر نهادها تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم مشکلات مناطق سیل زده را به حداقل برسانیم.

نظر شما