شناسهٔ خبر: 32341968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوکوی پیشتاز نتایج اولیه آرای انتخابات اندونزی

تهران- ایرنا- نتایج شمارش های اولیه و سریع آرای انتخابات امروز ریاست جمهوری اندونزی ،حاکی از این است که ،'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری کنونی این کشور معروف به جوکوی از رقیبش 'پرابوو سوبیانتو' پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه های آسیایی ، شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی از شش حوزه رای گیری دراین کشور پهناور حاکی از آن است که جوکوی بیش از نیمی از آرا را به خود اختصاص داده و ژنرال بازنشسته 'سوبیانتو' رقیب دیرین وی پشت سر وی قرار گرفته است.
انتخابات سراسری در اندونزی امروز از ساعت هفت صبح تا یک بعدازظهر ( به وقت محلی ) در بیش از 17 هزار جزیره کوچک و بزرگ این کشور پهناور جنوب شرق آسیا برگزار شد . 193 میلیون نفر از بیش از 260 میلیون نفر جمعیت اندونزی می توانستند با ثبت نام دراین انتخابات شرکت کنند.
براساس گزارش های رسانه ای ، شمارش های سریع آرا از شش حوزه انتخاباتی حاکی از آن است که 55.7 درصد از رای دهندگان به جوکوی و 44.3 درصد از آنها به سوبیانتو رای داده اند.
این حوزه های انتخاباتی به عنوان حوزه های نمونه برای شمارش آرای سریع انتخاب شدند که قریب به سه چهارم آرای آنها تاکنون شمرده شده است.
با این وجود طبق گزارش تحلیلگران ، جوکوی برای پیروزی موثر در نیاز به کسب 60 درصد آرای رای دهندگان در انتخابات دارد.
ضمن اینکه تاکنون آرای کسب شده توسط سوبیانتو در این دور از انتخابات بهتر از دور قبلی در سال 2014 بوده است.
جوکوی در دستکم 9 نظرسنجی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری در اندونزی برگزار شد از رقیب خود جلوتر بود.
مردم اندونزی امروز هشت ساعت فرصت داشتند تا با حضور در حوزه های انتخابیه رئیس جمهوری 5 سال آتی ، معاونش و قریب به 20 هزار نماینده پارلمان های مختلف این کشور را مشخص کنند.
طبق گزارش کمیسیون برگزاری انتخابات ، 193 میلیون نفر از افزون بر 260 میلیون نفر جمعیت اندونزی را جامعه انتخاباتی اندونزی تشکیل می دهند که با حضور در 800 هزار پایگاه انتخاباتی در 17 هزار جزیره این کشور سرنوشت سیاسی آتی این کشور را رقم زدند.
میلیون های اندونزیایی همچنین امروز با آرای خود از میان 245 هزار داوطلب نمایندگی ، تکلیف بیش از 20 هزار کرسی مجالس مختلف فدرالی و استانی و منطقه ای را نیز مشخص خواهند کرد.
دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری این دوره را جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی و پرابوو سوبیانتو ژنرال بازنشسته این کشور تشکیل می دهند.
جوکوی از پنج سال پیش در اندونزی به قدرت رسید و پس از پنج سال زمامداری با پرابوو در انتخابات ریاست جمهوری 2019 اندونزی برای دومین بار به رقابت پرداخته است.
'ویدودو' از اکتبر 2014 میلادی با به دست آوردن 53.1 درصد آرا، توانست مسند ریاست جمهوری اندونزی را در اختیار بگیرد و کابینه 34 نفره خود را تشکیل دهد.
جوکوی،«معروف امین '75 ساله و یکی از بانفوذترین رهبران مذهبی این کشور را به عنوان معاون خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری معرفی کرده است . امین رهبر نهضت العلمای ، بزرگترین سازمان اسلامی و رئیس شورای علمای اندونزی است.
پرابوو سوبیانتو رقیب67 ساله و دیرین جووکوی، ژنرال بازنشسته از ارتش این کشور است . وی نامزد معاونت ریاست جمهوری مگاواتی سوکارنوپورتی در سال 2009 اندونزی بود.
پرابوو ، 'اونو ساندیاگو' 49 ساله و تاجر و سرمایه گذار معروف اندونزیایی را به عنوان معاون خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2019 اندونزی معرفی کرده است.
آساق**1599**1663**

نظر شما