شناسهٔ خبر: 32341673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

سامسونگ گلکسی A2 Core رونمایی شد

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

شرکت کره ای سامسونگ پس از معرفی کردن چند مدل از گوشی های میان رده جدیداش، ساعاتی پیش از یک مدل گوشی اقتصادی با نام گلکسی A2 Core نیز رونمایی کرد که به اندروید 9 نسخه گو مجهز گردیده است.

سامسونگ همواره نشان داده است که در تمام رده بندی گوشی ها تصمیم به فعالیت جدی دارد و به هیچ وجه هیچ یک از عرصه ها برای رقیبان سرسختش باز نمی گذارد. به همین جهت در جدیدترین معرفی از عضو تازه خانواده کهکشانی ها، گلکسی A2 Core را به کاربران معرفی کرده است که به نوعی جایگزی گلکسی J2 Core می باشد که در سال گذشته به بازار عرضه شده بود.

این گوشی به یک صفحه نمایش 5 اینچی از نوع LCD مجهز گردیده است که وضوح تصویر 540 در 960 پیکسلی را ارائه می کند. اگرچه این سایز از نمایشگر برای گوشی های امروزی کمی کوچک به نظر می آید ولی در همین اندازه نیز با این رزولوشن قابل ارائه شاهد کیفیت چندانی نیستیم. ولی این موضوع را درپی دارد که فشار کمی به پردازنده گوشی وارد شده و همچنین از قیمت گوشی نیز کاسته می شود. کره ای ها در A2 Core از یک چیپست 14 نانومتری اگزینوس 7870 ساخت سامسونگ استفاده کرده اند که دارای 8 هسته پردازشی است. برای انجام دادن کارهای گرافیکی نیز یک پردازنده Mali-T830 Mp1 در نظر گرفته شده که با توجه به نمایشگر و نوع استفاده گوشی مناسب می باشد. برای مدیریت کردن اپلیکیشن های مورد استفاده یک گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی فایل های مختلف نیز در نظر گرفته شده است. البته برای حفظ کردن تناسب قیمت و تجهیزات قابل انتظار بود که از یک حافظه رم و فضای ذخیره سازی کم استقاده شده باشد. هرچند که شما با کمک گرفتن از یک کارت حافظه خارجی از نوع میکرو اس دی تا 256 گیگابایت نیز به فضای ذخیره سازی خودتان اضافه کنید.

برای قسمت اصلی یک دوربین 5 مگاپیکسلی با f1/9 تعبیه شده و در قسمت سلفی نیز همین دوربین با همین مشخصات حضور دارد. از آنجایی که A2 Core در دسته بندی گوشی های اقتصادی سامسونگ قرار می گیرد، پس نمی توان انتظار طراحی های مورد استفاده در گوشی های بالارده را داشت و به همین منظور نیز گوشی دارای یک طراحی ساده با فاصله زیاد در بالا و پایین نمایشگر است. شما در این گوشی می توانید از دو سیم کارت همزمان استفاده کنید. وای فای  b/g/n، بلوتوث 4.2LE، رادیوی FM  و درگاه 3.5 میلی متری هدفون نیز از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشد. وظیفه تامین انرژی لازم برای کارکرد دستگاه برعهده یک باتری با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعتی است که با باتوجه به مشخصات گوشی می توان انتظار داشت که عملکرد قابل قبولی را از خودش به نمایش بگذارد.

در انتها لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی A2 Core با یک قیمت مقرون به صرفه و تنها با 87 دلار روانه بازار خواهد شد که جزو اولین گوشی های هوشمند پایین رده با اندروید 9 نیز شمره می شود.

بیشتر بخوانید

 

نظر شما