شناسهٔ خبر: 32341506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی استان بوشهر ابلاغ شد

R41363/P/S6,53/CT11

استاندار بوشهر از ابلاغ مرحله دوم طرح‌های اشتغال‌‌زایی روستایی استان بوشهر خبر داد و گفت: اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی سال قبل تحول عظیمی در روستاهای استان در عرصه تولید، رونق اجتماعی و اشتغال ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با تاکید بر پیگیری اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه اظهار داشت: این اعتبارات در راستای رونق تولید و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و کسب و کارهای شهری و روستایی نقش مهم و موثری دارد.

وی، اجرای پایانه صادراتی مواد معدنی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: یکی از اسکله‌هایی که برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در نظر گرفته شده اسکله خورشهاب است که باید برای ارائه راهکارهای لازم در نشست تخصصی با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان ذیربط این مهم بررسی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به بررسی مشوق‌های بیمه‌ای خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال و جذب نیرو مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان و پیمانکاران ابلاغ و پیگیری شود.

گراوند با تاکید بر بررسی قیمت واگذاری انشعاب آب در شهرک‌های صنعتی بوشهر تصریح کرد: اقدامات  مسئولان و کارکنان شرکت آب و فاضلاب در تدوین و اجرایی شدن طرح‌های آبرسانی استان بوشهر قابل تقدیر است ولی قیمت واگذاری انشعاب آب در شهرک‌های صعنتی باید بررسی شود.

وی، با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق رونق تولید گفت: برای رونق تولید نباید هزینه‌های خدمات در بخش‌های مختلف افزایش یابد چراکه افزایش قیمت‌ها خلاف رونق تولید محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید از زمین‌گیر شدن واحدهای تولیدی جلوگیری شود افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی در ابعاد گوناگون باید مورد حمایت قرار بگیرد و از زمین‌گیر شدن آنها جلوگیری شود.

گراوند جهادی عمل کردن در حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی را رسالت مسئولان دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کار مسئولان در حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی این است که جهادی عمل کنند و در این عرصه  واحدهای تولیدی نباید صدمه و آسیب ببینند.

وی، با تاکید بر تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف اقتصادی از ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری برخوردار است که تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر ظرفیت شهر ساحلی بوشهر در امر سرمایه‌گذاری را فوق‌العاده دانست و تاکید کرد: بسته سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف شهر بوشهر برای مشارکت بنگاه‌های خصوصی مورد توجه شهرداری قرار دارد.

گراوند از ابلاغ مرحله دوم اعتبارات و تسهیلات اشتغال‌زایی  روستایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی سال قبل تحول عظیمی در روستاهای استان در عرصه تولید، رونق اجتماعی و اشتغال ایجاد کرد که با تخصیص  اعتبارات مرحله دوم در امر رونق تولید می‌تواند نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/ن

نظر شما