شناسهٔ خبر: 32341470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

چاووش اوغلو: به ترامپ گفته‌ایم که تحریم‌ها علیه ایران باید متوقف شود

وزیر خارجه ترکیه گفت: در گفت‌وگو با ترامپ به او گفته‌ایم که تحریم‌ها علیه ایران باید متوقف شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریمها باید متوقف شود.

به گزارش تسنیم وی افزود: وزرای ما به‌صورت صریح تأکید کردند که آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کند و با ترامپ در این خصوص صحبت شده است.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: در این دیدارها درخصوص نگرانی‌های خود از تحریم‌ها علیه ایران و تأثیر آن بر کل منطقه گفت‌وگو شده و نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم. مهم این است که برای توقف این تحریم‌ها تلاش جدی صورت بگیرد.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه "مجازات مردم ایران ازطریق تحریم‌ها را نمی‌پذیریم"، یادآور شد: در روابط بین‌الملل دوستی و دشمنی مطلق وجود ندارد. اگر در دوره افول روابط، نیروهای مسلح یک کشور را در لیست تروریسم قرار دهید، موجب هرج‌ومرج می‌شوید.

چاووش اوغلو در خصوص روابط تجاری دو کشور نیز اظهار داشت: به تلاش‌های خود برای دستیابی به حجم تجاری 30 میلیارد دلاری ادامه می‌دهیم. در این زمینه موضوع تشکیل مکانیزم‌های جدید کنار سازوکارهای موجود را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی همچنین درباره معافیت ترکیه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز گفت: مقامات ترکیه در سطوح مختلف این موضوع را به مقامات ذی‌ربط در آمریکا اعلام کرده‌اند.

نظر شما