شناسهٔ خبر: 32341229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84:

هفت هزار ارتشی به سیل زدگان لرستان کمک کردند

تهران- ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 گفت: هفت هزار نفر از ارتشیان لرستان به سیل زدگان لرستان خدمت رسانی کردند.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ دوم ستاد «مراد خوش کنار» در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: کارآمدی ارتش در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر در کشور قابل ارزش است.
وی با تاکید بر این که در موج اول بارندگی در لرستان از سوم فروردین تمامی امکانات امدادرسانی در همان ساعت اولیه ارسال شد، ادامه داد: در موج دوم بارندگی‌ها بنا به درخواست فرماندار نورآباد نفربرهای ارتش به این شهرستان اعزام شد کما این که در درود و بروجرد هم پادگان مهندسی 411 با تمام امکانات در کنار مردم بودند و در ایجاد سیل بند تعداد زیادی از روستاها را از غرق شدن نجات دادند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 با بیان این که در 13 فروردین ستاد بحران ارتش در پلدختر تشکیل شد، اضافه کرد:هفت هزار نیروی ارتش در سیل اخیر حضور داشتند به طوری که امکانات 400 دستگاه خودروی ارتش در اختیار مردم قرار گرفت.
امیر خوش‌ کنار انجام 420 ساعت پرواز توسط بالگرد های هوانیروز ارتش را از دیگر فعالیت‌های ارتش به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان برشمرد.
وی به برپایی بیمارستان های صحرایی ارتش در پلدختر و معمولان ارشاره کرد و ادامه داد: در این بیمارستان‌ها 21 هزار نفر طبابت شده و 600 میلیون دارو توزیع شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 ساخت پل اصلی شهر پلدختر در 48 ساعت و امدادرسانی به روستاهای چم‌مهر و کونانی با استفاده از قایق های موتوری را از دیگر اقدامات نیروی زمینی ارتش برای کمک به سیل زدگان لرستان دانست.
امیر خوش کنار خاطرنشان کرد: تعداد چهار کمپ در روستای چم مهر ایجاد و راه‌های دسترسی ایجاد شد این در حالی است که 400 خانوار سیل زده در مساجد و حسینیه منازل سازمانی لشگر 84 اسکان داده شد.
به گزارش ایرنا، بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد. ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
سیام*9612**1336

نظر شما