شناسهٔ خبر: 32340815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله نوری‌همدانی: نسل جوان مراقب توطئه‌های دشمنان باشند‌

R7854/P/S6,62/CT12

مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان همواره در حال توطئه علمیه جمهوری اسلامی هستند و تلاش می‌کنند به کشور ضربه بزنند و جوانان باید مراقب باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی در پیامی با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: باید با جوانان کریمانه و متواضعانه برخورد کرد.

وی افزود: عمر انسان فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و ما باید این دوره‌ها را به خوبی بشناسیم، دوران جوانی زمان قوت و قدرت انسان‌ها است و جوانان از این دوران باید به خوبی استفاده کنند تا به عنصری فعال در عرصه‌های سیاسی اجتماعی تبدیل شوند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: نخستین گامی که در دوران جوانی باید برداشته شود، فراگیری علم و کسب ایمان است، انسان در دوران جوانی باید به صورت عمیق و دقیق علم کسب کند و با شناخت زمان، طبق نیازها و اقتضائات آن نقش آفرینی کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: 300 آیه از قرآن کریم در زمینه تفکر، تدبر و اندیشه نازل شده است، انسان کامل کسی است که اهل تفکر، بصیرت و اندیشه باشد و راه رسیدن به این مهم خداشناسی است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: جوانان باید برای پاسخگویی به شبهات مهارت کسب کنند و بدانند که هر چه در زمینه پاسخگویی به شبهات مهارتشان بیشتر شود، شیطنت دشمن نیز برای ایجاد انحراف میان آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: عمر انسان را خداوند متعال به سه قسمت تقسیم کرده است که در دوران نخست انسان ناتوان و ضعیف است، دوره دوم نیرومند و دارای بالندگی و استعداد‌های سرشار و دوره سوم نیز دوران پیری و ضعف است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: بدون تردید هر انسانی در زندگی این سه دوره را می‌گذارند و تنها دوره دوم است که دوره بالندگی و قدرت است، جوانان در دوران بالندگی و نیرومندی قرار دارند و باید از این دوره حداکثر استفاده را داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: جوانان باید قدر دوران جوانی را بدانند، براساس روایات، انسان قدر دو نعمت را تا زمانی که آن‌ها را از دست ندهد، نمی‌داند که آن دو نعمت جوانی و سلامت و تندرستی است.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: مهم‌ترین سرمایه و قدرت اسلام جوان است و این نیروی بسیار بزرگی است و به همین دلیل نیز اسلام توجه زیادی به نیروی جوان دارد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که جوانان با من همکاری و از من حمایت کردند، اما افراد پیر با من به ستیزه پرداختند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت توجه به جوانان است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: براساس روایت دیگری بیشتر یاران امام عصر (عج) از جوانان هستند و تنها تعداد اندکی از یاران ایشان را افراد پیر تشکیل می‌دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: دشمنان همواره در حال توطئه علمیه جمهوری اسلامی هستند و تلاش می‌کنند به کشور ضربه بزنند و جوانان باید مراقب باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: جوانان بسیاری درس خواندند و زحمت کشیدند اما در حال حاضر بیکار هستند، بیکاری بلای بزرگی برای جامعه است، این که مدام می گویند چنین خواهیم کرد و اولویت به جوانان داده شده چه کاری برای جوانان انجام داده‌اند.

وی افزود: اولین کاری که باید در کارهای فرهنگی انجام داد توجه و اهمیت دادن به جوانان است، چراکه جوانان نیروهای بسیار پربرکت و تأثیرگذاری هستند همانطوری که پیامبر خدا (ص) در حدیثی فرمودند که نسبت به جوانان نظر مساعد داشته باشید چراکه دل‌های آنان نازک تر است و حقیقت را زودتر می‌پذیرند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما