شناسهٔ خبر: 32340714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی :

آیت الله محسن اراکی:همدلی در بازسازی مناطق سیلزده حفظ شود

اهواز-ایرنا- دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اتحاد و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی در کمک رسانی به سیل زدگان موج می زند و امید است بازسازی مناطق آسیب دیده نیز با همین عزم ملی پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان در حسینیه بقیه الله اهواز اظهار داشت: حادثه سیل خوزستان گسترده تر از استان های دیگر است که امیدوارم خسارت های وارده به مردم به زودی جبران شود.
وی افزود: نهادهای خصوصی و دولتی و به ویژه نیروهای مسلح از ابتدای این حادثه دست به کار شده و با تمام ظرفیت پای کار امده اند.
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همدلی و یکپارچگی مردم برای کمک رسانی به مناطق سیل زده استان قابل توصیف نیست و امید است این روند خدمت رسانی همچنان ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: همدردی با مردم مصیبت دیده خوزستان و در کنار آن ها بودن از وظایف اصلی ما در شرایط کنونی است و به نوبه خود از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد .
آیت الله اراکی تصریح کرد: حسب وظیفه دینی و اخلاقی، کلاس های خود در حوزه های علمیه را تعطیل کرده و طلاب را برای کمک رسانی به مردم خوزستان و سایر استان های درگیر سیل اعزام کرده ایم.
وی بیان کرد: مسئولان خوزستان، نیروهای مسلح در این استان و بخصوص گروه های جهادی و بسیج تاکنون تلاش های فراوانی برای مهار سیلاب و کمک رسانی به مردم داشته اند که جای تقدیر دارد.
آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه برای بررسی آخرین وضعیت کمک رسانی به مناطق سیل زده استان با آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در حسینیه بقیه الله اهواز دیدار کرد.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در معرض سیلی هستند که از فروردین ماه در خوزستان جاری شده است. بیش از 270 روستا و 9 شهر در خوزستان هشدار تخلیه گرفته و بیش از یکصد روستا تخلیه شده اند.
جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرده که بیش از 170 هزار نفر در خوزستان امدادرسانی شده اند.
/6002/7152

نظر شما