شناسهٔ خبر: 32340382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیر سیا ترامپ را قانع کرد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، مدیر سیا رئیس‌جمهوری آمریکا را درباره اخراج ۶۰ دیپلمات روس از کشورش بعد از مسمویت سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا در انگلیس متقاعد کرد. رئیس جمهوری آمریکا دائماً بر این باور بوده که حمله با عامل اعصاب در سالزبری بخشی از بازی‌های جاسوسی مشروع است و از اخراج روس‌ها از آمریکا بابت این حمله امتناع می‌کرد.

صاحب‌خبر -

کاخ سفید در مارس ۲۰۱۸ نشستی با مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا برای اطلاع دادن به ترامپ درباره مسمومیت اسکریپال در انگلیس برگزار کرد.

جینا هاسپل، مدیر سیا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد کرد تا ۶۰ روس را در پی این حمله که به مسمومیت جاسوس سابق دوجانبه روس و دخترش منجر شد، از آمریکا اخراج کند.

پس از این حمله بود که تقصیرها بر گردن آژانس اطلاعات روسیه انداخته شد اما روسیه زیر بار نرفت و آن را رد کرد اما بیش از ۱۰۰ دیپلمات آن از آمریکا و ۲۲ کشور دیگر اخراج شدند.

در حالی که ترامپ بر این باور بود که این حملات بخشی از بازی‌های جاسوسی مشروع است.

وی تنها زمانی قانع شد که این ۶۰ دیپلمات روس را از آمریکا اخراج کند که رئیس سیا به وی تصاویری از کودکانی را نشان داد که به خاطر در معرض قرار گرفتن این عامل اعصاب در بیمارستان بستری شدند و اردک‌هایی که به صورت تصادفی به دلیل این عامل اعصاب تلف شدند.

نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است: ترامپ پس از مشاهده این تصاویر تصمیم گرفت.

شواهد گردآوری شده توسط آژانس‌های اطلاعاتی باعث شد تا دولت انگلیس به این نتیجه برسد که عاملانی از سرویس اطلاعات ارتش روسیه در این حملات دست داشتند. گمان می‌رود که دکتر الکساندر میشکین و آناتولی چپیگا از عاملان سرویس مخفی روسیه نوویچوک را در منزل این جاسوس سابق دو جانبه روس قرار داده باشند.  / ایسنا

کلمات کلیدی

مدیر سیا

ترامپ

دیپلمات های روس

نظر شما