شناسهٔ خبر: 32339929 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به‌مناسبت نیمه شعبان انجام می‌شود؛

برگزاری برنامه‌های کاروان انتظاروبچه‌های آفتاب درفرهنگسرای خاوران

دو ویژه‌برنام کاروان انتظار و بچه‌های آفتاب به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قضات‌لو مدیر فرهنگی‌هنری منطقه ۱۵ تهران گفت: دو ویژه‌برنام کاروان انتظار و بچه‌های آفتاب به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شوند.

وی گفت: برنامه کاروان انتظار با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود. در این طرح، به‌مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) کفی‌های آذین‌بندی‌شده تدارک دیده شده است که با اجرای گروه‌های سرود، تواشیح، تئاتر و مولودی‌خوانی، به‌صورت سیار در مسیرهای پرتردد شهر تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیر فرهنگی‌هنری منطقه ۱۵ تهران با بیان راه‌اندازی کارناوال گل و شادی در روز نیمه شعبان گفت: این کارناوال از ۴ مسیر (امامزاده حسن تا امامزاده معصوم، امامزاده علی‌اکبر تا امامزاده صالح، میدان نماز تا شاه عبدالعظیم حسنی و مسجد جامع بلوار ابوذر تا آستان مقدس سید ملک خاتون) به حرکت در می‌آید. ترویج و اشاعه نشاط معنوی در بین شهروندان، نکوداشت آئین‌های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان و ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج) از جمله اهداف این برنامه به شمار می‌رود. اهدای گل، شیرینی و شکلات به عموم شهروندان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این کارناوال است که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴و۱۵ شعبان در شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

قضات‌لو همچنین گفت: ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه و عمق‌بخشیدن به معرفت دینی کودکان و نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان باید مورد توجه قرار گیرد و با معرفت و آگاهی همراه باشد. بر همین اساس جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب» با حضور بیش از هزار کودک ایرانی و جبهه مقاومت و همچنین همراهی کودکان شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای خاوران با اشاره به حضور خانواده شهدای حریم ولایت در این مراسم گفت: به‌منظور نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری فرزندان و خانواده شهدا، اجرای برنامه‌های قدردانی و تجلیل از خانواده شهدا امری ضروری است، چراکه قدردانی از این قشر قدردانی از شهدا به شمار می‌رود، بر همین اساس حضور کودکان شهدای مدافع حرم در این برنامه به‌منظور تجلیل از این غنچه‌های مقاومت تدارک دیده شده است، که در آن از کودکان شهدای حریم حضرت زینب سلام الله علیها یاد کرده و از آنها تقدیر می‌شود.

وی گفت: این مراسم با مجری گری محمد خوارزمی، اجرای عمو روحانی، گروه سرود شهدای افغانستان، گروه تئاتر کودک، مسابقه و پذیرایی در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

از کودکان علاقه مند دعوت می‌کنیم برای شرکت در جشن بزرگ «بچه‌های آفتاب» روز دوشنبه ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به پردیس تئاتر تهران واقع در فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران مراجعه کنند.

نظر شما