شناسهٔ خبر: 32337652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از شش دهه خدمت فرهنگی وادبی+فیلم

در آئين نکوداشت دکتر علي سلطاني گردفرامرزي از شش دهه خدمات ارزشمند اين اديب فرهيخته به فرهنگ و ادب کشور قدرداني شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،در آئين نکوداشت اديب فرزانه دکتر علي سلطاني گردفرامرزي که با حضور جمعي از دانشگاهيان ، ادبا و شخصيت هاي فرهنگي ادبي کشور و با پيام وزير آموزش و پرورش در دانشگاه يزد برگزار شد، سخنرانان با اشاره به تلاش  ها و خدمات ارزشمند دکتر سلطاني در زمينه فرهنگ و ادب فارسي ،تبيين شخصيت هايی نظير استاد سلطاني ، تشريح سبک زندگي ، منش و شخصيت آنان را گامي مهم در مسير رشد فکري ، اخلاقي و معنوي جامعه و جوانان کشور برشمردند و از تلاش هاي اين استاد فرزانه به زبان و ادبيات فارسي تجليل کردند .

پویان دبیر همایش  هم در اين مراسم با اشاره به تلاش مستمر اين اديب توانا در تعليم و تعلم در زمينه ادب فارسي گفت استاد سلطاني همواره به ياد دادن آموخته هاي خود به ديگران اهتمام دارند و در اين مسير ياري رسان همگان براي علم آموزي هستند .

در اين مراسم همچنين ازخدمات اجتماعي دکتر سلطاني  در زمينه هاي آموزشي و فرهنگي تجليل شد .

دکتر علي سلطاني گردفرامرزي در دوم خرداد سال 1318 شمسي در ابرندآباد يزد ديده به جهان گشود.

 اين اديب فرهيخته پس از تحصيلات مقدماتي در يزد از سال 1338 بعنوان آموزگار در شهرستان خاش فعاليت آموزشي خود را آغاز کرد .

وي تحصيلات عالي خود را در زمينه زبان و ادب فارسي تا مقطع دکترا ادامه داد و سالها دردانشگاهها و مراکز آموزش عالي کشور در زمينه زبان و ادبيات فارسي همت گماشت وي علاوه بر فعاليت هاي آموزشي در زمينه هاي تصحيح ، قرآن پژوهي،مدخل نگاري،شاهنامه پژوهي وتاليف کتاب هاي درسي و کمک آموزشي تاليفات ارزشمند زيادي از خود به يادگار گذشته است .

 استاد دکتر علي سلطاني سالها از اعضای مولفان کتاب هاي درسي ورئيس گروه ادبيات فارسي در مدرسه عالي ادبيات بوده و هم اکنون عضو دائره المعارف بزرگ اسلامي است .

 امشب هم در ادامه آئين نکوداشت دکتر علي سلطاني از سه اثر ادبي اين اديب فرزانه شامل ديوان اشعار، رباب نامه و سايه سار ادب رونمايي می شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3404608"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2404064/3404608?width=400&height=300"></script></div>
دانلود
 
 
 
 

نظر شما