شناسهٔ خبر: 32337535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله موسوی جزایری:

نیازمند مساعدت و یاری مراجع تقلید در مناطق سیل‌زده هستیم

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه نیازمند مساعدت و یاری مراجع تقلید در مناطق سیل‌زده هستیم، گفت: سلام ما را به محضر مراجع و جامعه مدرسین برسانید و بدانید ما آماده دریافت و عمل به رهنمودهای مراجع معظم تقلید هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، پس از خیر مقدم به عضو شورای مدرسین و هیات همراه، اظهارداشت: ملت عزیز ایران از اقشار مختلف، طلاب علما و اصناف از سرتاسر کشور در حال اظهار محبت و همدردی با مردم خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه کمک‌رسانی‌های مردم بخش زیادی از مشکلات را حل کرده است، خاطرنشان کرد: بحمدالله وضعیت کمپ‌ها مطلوب برآورد می‌شود.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه خوزستان، گفت: وضعیت خوزستان به گونه‌ای نیست که درس‌ها را برقرار کنیم؛ چراکه هم‌اینک ۵ هزار نفر طلاب برادر و ۵ هزار نفر طلاب خواهر عمدتاً در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

وی با تشریح وضعیت مناطق سیل‌زده خوزستان، خطاب به آیت الله حسینی بوشهری، تأکید کرد: جنابعالی، لطف کرده و این مسائل را حتماً برای مراجع گزارش بفرمایید و عرض کنید؛ ما یک مسأله عاجل داریم که از مشکلات مقارن سیل است و باید علاج مسأله‌ی گرمای مهلک خوزستان که به‌زودی از راه می‌رسد، فوراً عملی شود؛ چراکه اگر مردم سیل‌زده در این گرمای شدید، در فضای آزاد باشند، قطعاً مشکل آفرین خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دیگر مسأله مدنظر و حیاتی را بازسازی خانه‌های تخریب شده در اثر سیل و ضرورت جا به جای برخی منازل مسکونی دانست و گفت: در این موارد، امید به مساعدت و یاری علما و مراجع گرامی را داریم.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: طرح مدنظر تقسیم بار بازسازی منازل تخریب شده، میان نهادها، گروه‌ها، مراکز اقتصادی، مساجد و شخصیت‌های مختلف است؛ مشابه همان طرحی که برای بازسازی پس از جنگ صورت پذیرفت و هر شهری با محوریت امام جمعه، بازسازی یک شهر و بخشی از خوزستان را بر عهده گرفتند.

وی در پایان بیان داشت: سلام ما را به محضر مراجع و جامعه مدرسین برسانید و بدانید ما آماده دریافت و عمل به رهنمودهای مراجع معظم تقلید هستیم.

 

انتهای پیام./

نظر شما