شناسهٔ خبر: 32337430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گیلان برای جشنواره اهدای کتاب آماده می شود

آستارا - ایرنا - مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: جشنواره اهدای کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در استان، با مشارکت اعضای کتابخانه ها تابستان امسال با حمایت استانداری برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، پریسا کرمی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در فرمانداری آستارا از اعضای کتابخانه ها و چهره های فرهنگی استان خواست، با اهدای کتاب به کتابخانه ها، شهروندان را در مطالعه آنها سهیم کنند.
وی افزود : طبق مطالب کتاب تاریخ کتابخانه های کشور، آستارا در سال 1278 صاحب کتابخانه بوده و اگر مستنداتی در این رابطه است، به ثبت این امر اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال 1302 نیز کتابخانه ای با مدیریت هیات امنایی در آستارا دایر شده و تشکیل انجمن خیران کتاب برای توسعه زیرساخت کتابخانه های این شهرستان ضروری است.
کرمی با بیان این که نیم درصد درآمد شهرداری ها طبق قانون به کتابخانه ها اختصاص و در امور جاری و فرهنگی این نهادها هزینه می شود از شهرداران خواست پرداخت آن را جدی بگیرند.
مدیر کل کتابخانه های گیلان گفت: برنامه ریزی برای مطالعه کتاب از طریق خانواده، مدرسه و دانشگاه جدی گرفته شود تا اعضاء کتابخانه ها و سرانه مطالعه افزایش یابد.
کرمی اظهار داشت : 64 هزار نفر در 104 کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان گیلان عضو هستند و تعدادی از اعضای کتابخانه ها، کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به سیلزدگان اهدا کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و چهار باب کتابخانه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030

نظر شما