شناسهٔ خبر: 32337084 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهمیت مدیریت مصرف آب در زمان خشکسالی و سیل

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نحوه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در قبوض اردیبهشت‌ماه آن‌ها اعلام خواهد شد، گفت:مدیریت مصرف آب در زمان خشکسالی و سیل اهمیت دارد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اینکه نحوه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در قبوض اردیبهشت‌ماه آن‌ها اعلام خواهد شد، گفت: این هشدار و اطلاع‌رسانی در سطح وسیعی صورت خواهد گرفت تا مشترکان با کنترل مصرف خواهد بتوانند شامل 16 درصد افزایش تعرفه گروه مشترکان پرمصرف نشوند.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مشکلات آب و برق مناطق سیل‌زده برطرف شده است، گفت: در پی وقوع سیلاب اخیر در کشور حدود چهار هزار روستا با قطعی سیستم آب مواجه شده بودند که در حال حاضر مشکل بیش از 97 درصد روستاهای یاد شده برطرف شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 111 روستای استان‌های خوزستان، لرستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان عمدتا به دلیل از بین رفتن معابر و راه دسترسی با قطعی آب مواجه هستند که با تلاش‌های تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو مشکلات این مناطق نیز به زودی برطرف خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: سیلاب اخیر در کشور همچنین برق دو هزار و 352 روستا را نیز قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته همکاران صنعت برق کشور مشکل قطعی برق 99 درصد روستاها و شهرهای سیل‌زده برطرف شده است.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تغییر تعرفه آب و برق مشترکان پرمصرف اشاره کرد و گفت: چه در زمان خشکسالی و چه در زمان وقوع سیلاب باید به سمت مصرف صحیح‌تر منابع زیست محیطی از جمله آب و برق حرکت کنیم و به جهت اینکه این امر در ابعاد مختلف و به نحو مناسبی انجام شود، الگوی مصرف را با توجه به شرایط اقلیمی در مناطق مختلف کشور تعیین و مبانی آن را اعلام کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: بر این اساس از کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند سپاسگزاریم اما با تصمیم هیئت وزیران ما به ازای هر کیلووات ساعت برق و یا هر مترمکعب استفاده کمتر از الگوی مصرف اعلام شده مبالغی به مشترکان کم مصرف ارائه و در قبوض آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اما در این بین کسانی که میزان مصرفشان فراتر از الگوی مصرف است آن‌ها را تشویق خواهیم کرد تا به گروه خوش مصرف‌ها بپیوندند تا این عادت خوش مصرفی را توسعه داده و یارانه‌های آب و برق نیز به گروه‌های واجد شرایط داده شود. به همین منظور براساس تصمیم دولت این روال جدید از فصل گرم سال شروع خواهد شد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه نحوه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در قبوض اردیبهشت‌ماه آن‌ها اعلام خواهد شد، ادامه داد: در این قبوض به این دسته از مشترکان اعلام خواهد شد که در صورت مصرف مشابه خردادماه سال گذشته خود چه تغییراتی در قبوض خردادماه امسال آن‌ها اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: این هشدار و اطلاع‌رسانی در سطح وسیعی صورت خواهد گرفت تا این تعرفه‌های جدید عملا نه برای تامین منابع بلکه برای پرداخت نشدن باشد تا مشترکان با کنترل مصرف خواهد بتوانند شامل 16 درصد افزایش تعرفه گروه مشترکان پرمصرف نشوند.

انتهای پیام/ب

نظر شما