شناسهٔ خبر: 32336556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رژه امدادرسانی ارتش در لرستان برگزار می‏‌شود

نمایندگی لرستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ پیاده لرستان گفت: امسال رژه ارتش رژه امدادرسانی است و بر این اساس یک‌صد دستگاه خودرو با تمام اقلام زیستی در خرم‌آباد رژه خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

مراد خوش‌کنار در گفت‌وگو با ایسنا، رژه ۲۹ فروردین‌ماه امسال در لرستان را متمایز از سال‌های گذشته دانست و افزود: امسال رژه ارتش رژه امدادرسانی است به‌طوری‌ که یک‌صد دستگاه خودرو با تمام اقلام زیستی در خرم‌آباد رژه خواهند رفت.

وی ادامه داد: دو هزار بسته غذایی یک‌ماهه آماده شده و روز ۲۹ فروردین که به نام روز ارتش نام‌گذاری شده است، در سطح شهر با خودروهای ارتش جابه‌جا خواهد شد.

خوش ‎ کنار با تأکید بر این‌که در موج اول بارندگی در لرستان از سوم فروردین تمامی امکانات امدادرسانی در همان ساعت اولیه ارسال شد، ادامه داد: در موج دوم بارندگی‌ها بنا به درخواست فرماندار نورآباد نفربرهای ارتش به این شهرستان اعزام شد کما اینکه در درود و بروجرد هم پادگان مهندسی ۴۱۱ با تمام امکانات در کنار مردم بودند و در ایجاد سیل‌بند تعداد زیادی از روستاها را از غرق شدن نجات دادند.

وی با بیان این که در ۱۳ فروردین‌ماه ستاد بحران ارتش در پلدختر تشکیل شد، اضافه کرد: ۷ هزار نیروی ارتش در سیل اخیر حضور داشتند به‌طوری که امکانات ۴۰۰ دستگاه خودروی ارتش در اختیار مردم قرار گرفت.

خوش‌کنار انجام ۴۲۰ ساعت با ۷۵۰ سورتی پرواز توسط هوانیروز ارتش را از دیگر فعالیت‌های ارتش به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان برشمرد و با ذکر این مطلب که دو بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان توسط ارتش ایجاد شد، ادامه داد: در این بیمارستان‌ها ۲۱ هزار نفر طبابت شده و ۶۰۰ میلیون دارو توزیع شد.

وی با بیان این که توسط گروه مهندسی ۴۱۱ پل اصلی پلدختر مرمت شد و قایق‌های موتوری به روستای چم‌مهر و کونانی اعزام شدند، تصریح کرد: تعداد ۴ کمپ در روستای چم مهر ایجاد و راه‌های دسترسی ایجاد شد این در حالی‌است که ۴۰۰ خانوار سیل‌زده در مساجد و حسینیه منازل سازمانی لشگر ۸۴ اسکان داده شد.

انتهای پیام

نظر شما