شناسهٔ خبر: 32334883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سی‌ان‌جی از اول خرداد گران می‌شود

رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی با اشاره به افزایش قیمت سی ان جی از ابتدای خرداد ماه گفت: برای بنزین نیز سهمیه به خودرو از ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی تا ۱۸۰ لیتر برای عمومی در نظر گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه‌داران گاز مایع فشرده CNG، با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت CNG از تاریخ اول خرداد سال جاری گفت: البته در این مصوبه سه شرط برای افزایش قیمت CNG در نظر گرفته شده که سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین یکی از این شروط است خواهد بود و همچنین گفته شده است که برای تاکسی‌ها و خودروهای عمومی شرایط سهمیه متفاوت خواهد بود. همچنین افزایش قیمت گاز مایع فشرده LPG برای حمل و نقل نیز صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین به احتمال زیاد همزمان با افزایش قیمت CNG رخ خواهد داد و تاکنون چند سناریو در این مورد مطرح است که سناریوی اول مربوط به مرکز پژوهش‌های مجلس، سناریوی دوم مربوط به نهاد ریاست جمهوری و سناریوی سوم مربوط به وزارت نفت است.

 

رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از تاکسی‌ها دوگانه سوز هستند و ۷۵ درصد خودروهای عمومی گازسوز هستند، گفت: انتظار ما بر این است که قیمت CNG معادل ۲۰ درصد قیمت بنزین باشد و بر این اساس مقرر شده قیمت CNG با افزایش ۴۰ تومانی از ۴۱۵ تومان به ۴۵۴ تومان برسد.

 

 

نظر شما