شناسهٔ خبر: 32334342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصتی برای فعالیت های کلان اقتصادی کشور

سفیر ایران در قطر گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می تواند کشورهای همسایه را تحت تاثیر فعالیت های کلان اقتصادی قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس ؛ محمد علی سبحانی در حاشیه نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری در قشم افزود: قشم و کیش با داشتن ظرفیت های مناسب و نزدیکی به قطر می توانند با ایجاد زیرساخت های ورزشی، مکان مناسبی برای تمرین تیم های شرکت‌کننده در این تورنومنت‌ جهانی باشند و از مزایای اقتصادی آن بهره شوند.
وی گفت: شهرهای شیراز و اصفهان نیز به عنوان نقاط مهم جذب گردشگر در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
سفیر کشورمان در قطر افزود: به زودی کمیته ای تشکیل می شود تا با برنامه ریزی دقیق، بیشترین سهم را از این فرصت استثنایی بدست آوریم.
سبحانی گفت: هدف وزارت خارجه کمک به اقتصاد کشور از مسیر سفارتخانه های خارجی است و مناطق آزاد به ویژه قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس از موقعیت مهمی در حوزه های مختلف صنعتی برای جذب سرمایه گذار برخوردار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: جزیره قشم سالانه میزبان 6 میلیون گردشگر خارجی و داخلی است.
حمیدرضا مومنی با اشاره به مطالعات مشاوران خارجی در زمینه ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم گفت: قشم با داشتن تنها ژئوپارک جهانی عضو یونسکو در خاورمیانه، قابلیت تبدیل شدن به هاب ورزش های هوایی و دریایی، داشتن 17 میدان نفتی و سهم بالای تولید میگو و ماهی در قفس و ظرفیت تولید برق از آب دریا، توانایی جذب سرمایه در حوزه های متنوعی را دارد.
مومنی از سرمایه گذاری کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، چین و کشورهای آسیایی در حوزه های مختلف صنعتی خبر داد و گفت: جزیره قشم با یک هزار کیلومتر وسعت ، یکی از مناطق هفتگانه ایران ، با قوانین خاصی در حوزه صادرات و واردات است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اکنون سرمایه گذاران خارجی یک طرح سه میلیارد یورویی و دو طرح چهار و هشت میلیارد دلاری در دست اجرا دارند.
مومنی افزود: سرمایه گذاران داخلی هم با 245 هزار میلیارد ریال در حوزه های پتروشیمی، شیلات و گردشگری قشم در حال فعالیت هستند.
وی بر موقعیت جزیره قشم به عنوان حساس ترین منطقه اقتصادی ایران تاکید کرد و گفت: روزانه 20 هزار بشکه نفت از قشم به سرزمین اصلی صادر می شود و پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم هم با ظرفیت تولید سالانه 35 هزار تُن تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت دو نیروگاه آب و برق همزمان با ظرفیت هر کدام 500 مگاوات تولید برق ، تا پایان امسال خبر داد و گفت: پارسال هم نیروگاه 10 مگاواتی تولید برق خورشیدی توسط کارشناسان ایتالیایی در قشم به بهره برداری رسید.
مومنی گفت : در حوزه شیلات دو هزار و 500 هکتار زمین به صنعت پرورش میگو اختصاص یافته است و محصولات آن ها به کشورهای چین، فرانسه و انگلیس صادر می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دعوت نماینده ویتنام به همکاری در حوزه صنایع شیلاتی جزیره گفت: قشم مجوز تولید 80 هزار تُن ماهی در قفس را در سال دارد و برای توسعه این صنعت آماده جذب سرمایه گذار است.

نظر شما